תוך יממה: רעידת אדמה שלישית התרחשה בישראל

בפעם השלישית בתוך יממה, רעידת אדמה התרחשה בישראל כשמוקד הרעידה כעשרים קילומטרים מהעיר אריאל. פיקוד העורף: "לא מדובר ברעידה שמסכנת את תושבי ישראל"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/02/23 17:43 יז בשבט התשפג

תוך יממה: רעידת אדמה שלישית התרחשה בישראל
רעידת אדמה על סייסמוגרף, צילום: shutterstock

רעידת אדמה שלישית: רעידות האדמה בישראל ממשיכות, הערב הורגשה בישראל רעידת אדמה שלישית, זאת לאחר שאחר הצהריים הורגשה רעידה שניה תוך יממה. הרעידה השלישית הייתה בעוצמה של 4.1 בסולם ריכטר.

לאחר שאזרחים רבים התריעו כי חשו ברעידת אדמה אחר הצהריים, הוציא פיקוד העורף הודעה רשמית ואישר את הרעידה, השניה שמתרחשת במדינה ב-24 השעות האחרונות. בהודעת פיקוד העורף נכתב: "רעידת אדמה התרחשה אחר הצהריים, 8.2.2023, בשעה 16:58 לפי שעון ישראל במגניטודה 3.3, 20 קילומטר דרומית מזרחית לאריאל". הערב כאמור, התרחשה רעידה שלישית

בוידאו: תגובת העגורים לרעידת האדמה בטורקיה

"לא מדובר ברעידה שמסכנת את תושבי ישראל"

בפיקוד העורף הסבירו מדוע לא הופעלה אזעקה במהלך הרעידה השניה וכתבו: "לא הופעלה התרעה לרעידת אדמה, מכיוון שלא מדובר ברעידה שמסכנת את תושבי ישראל. בשל כך, אנו מרעננים את ההנחיות להתנהגות נכונה בזמן רעידת אדמה ומזכירים כי ניתן לקבל התרעה לרעידת אדמה ביישומון פיקוד העורף ובצופרים".

משלחת החילוץ הישראלית

משלחת החילוץ הישראלית לטורקיה |  צילום: Erik Marmor/Flash90

הוראות פיקוד העורף

בפיקוד העורף מדגישים כי בעת קבלת התרעה על רעידת אדמה או כאשר מבחינים בסימנים של רעידת אדמה, יש לפעול על פי ההנחיות הבאות:
שוהים במבנה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים, או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

שוהים בחוץ - יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.

נוסעים ברכב - יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. יש להימנע מעצירה מתחת לגשר או על מחלף.

שוהים בקרבת חוף הים - יש להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. אם לא ניתן לעזוב את אזור החוף, יש לעלות לקומה רביעית ומעלה של בניין קרוב.
למידע נוסף והנחיות מצילות חיים היכנסו לפורטל החירום הלאומי