בשומרון הרגישו את רעידת האדמה: "כאילו הבית עולה על גל"

ביממה האחרונה הורגשו בישראל שתי רעידות אדמה, האחרונה שבהם אחר הצהריים. תושבים בשומרון חשו את הרעידה בעוצמה גבוהה | ראש המועצה דגן דורש ציוד חירום

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/02/23 20:21 יז בשבט התשפג

בשומרון הרגישו את רעידת האדמה: "כאילו הבית עולה על גל"
יהודה ושומרון, צילום: פלאש 90

שתי רעידות תוך יממה: לאחר רעידת האדמה הקשה בטורקיה, עיקר עיני העולם נשואות לפעילות כוחות החילוץ במדינה, אבל גם בישראל הורגשו שתי רעידות אדמה ביממה החולפת. רעידת האדמה שמוקדה היה כ-20 קילומטרים מהעיר אריאל ותושבים בשומרון חשוב בעוצמת הרעידה. פיקוד העורף יש לציין, הודיע בהודעה רשמית כי צופרי ההזעקה לא פעלו מכיוון שלא נשקפה סכנה ממשית. 

בשומרון הרגישו את רעידת האדמה: "כאילו הבית עולה על גל" צילום: מועצה איזורית שומרון

תושבת שבי שומרון, לירון ארזי אמרה שיתפה את תחושותיה לאחר הרעידה ואמרה: "אתמול ממש התעוררתי באמצע הלילה, קמתי מבוהלת ולא הבנתי מאיפה זה בא, ראיתי את כל המנורות רועדות ואת הטלוויזיה רועדת לי מול העיניים". עוד הוסיפה: "ישר אמרתי לאח שלי שנצא ישר החוצה. זה נורא מטריד שתוך יממה היו שתי רעידות אדמה".

"רעידת אדמה לא קלה בשומרון"

גם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן התבטא לאחר הרעידה ואמר: "זה בחלט מטריד משום שזוהי פעם שניה בתוך פחות מ-24 שעות שיש רעידת אדמה לא קלה בשומרון. הנחתי את כל גורמי החירום, להיערך ולתרגל. הציפייה מהממשלה, היא לבצע תוכנית חירום מיידית, גם במרכיבי הגנה וחילוץ שלא קיימים בשומרון וגם להכין תוכנית לחיזוק מבני הציבור ברחבי השומרון".

יוסי דגן מגיב לרעידות האדמה שהורגשו בשומרון צילום: מועצה אזורית שומרון

"לא מדובר ברעידה שמסכנת את תושבי ישראל"

בפיקוד העורף הסבירו מדוע לא הופעלה אזעקה וכתבו: "לא הופעלה התרעה לרעידת אדמה, מכיוון שלא מדובר ברעידה שמסכנת את תושבי ישראל. בשל כך, אנו מרעננים את ההנחיות להתנהגות נכונה בזמן רעידת אדמה ומזכירים כי ניתן לקבל התרעה לרעידת אדמה ביישומון פיקוד העורף ובצופרים".