נענה לבקשת נתניהו: התפקיד החדש של דודי אמסלם

מספר ארבע ברשימת הליכוד לא ויתר על חלומו לקבל תפקיד בממשלה, והערב אכן זה קרה. אחרי אולטימטום, נתניהו סיפק את הסחורה: שר במשרד המשפטים, שר לשת"פ אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/02/23 19:43 טז בשבט התשפג

נענה לבקשת נתניהו: התפקיד החדש של דודי אמסלם
נתניהו ואמסלם, צילום: דוברות

המשבר נגמר: ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליח להגיע להסכמות עם בכיר הליכוד חבר הכנסת דודי אמסלם בזמן הרכבת הממשלה והוא נותר בחוץ. בנייסיון להרגיע את הרוחות במפלגה, ולאחר איום על עזיבה, נתניהו עמל בשבועות האחרונים לרצות את אמסלם ואתמול בלילה נרשמה פגישה ארוכה בין השניים, יחד עם שר המשפטים יריב לוין. 

הערב (ג') מתפרסם כי הפתרון נמצא. כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש בעת הזאת מחבר הכנסת דודי אמסלם להצטרף לממשלה כשר במשרד המשפטים, שר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. אמסלם נענה לבקשת נתניהו ויתחיל בתפקידיו בקרוב. 

שר התרבות והספורט מיקי זוהר בירך: "זה המינוי המתבקש לשר בממשלה, זה הדבר הנכון לעשות למען המדינה והתנועה שלנו על מנת שבע"ה נוכל לפעול יחד למען אזרחי ישראל. בהצלחה דודי". 

מלשכתו של חבר הכנסת דודי אמסלם נמסר כי המהלך הגיע מתוך מתוך רצון לדאוג ולהשפיע על אופיה היהודי של המדינה והממשלה הלאומית שהוקמה על ידי בנימין נתניהו וסיעות הימין, "הוא יכהן כשר במשרד המשפטים, שר במשרד לשיתוף פעולה אזורי, והשר המקשר בין הממשלה לכנסת". 

בפגישה שהוגדרה חיובית ולבבית סיכמו רה"מ בנימין נתניהו וחה"כ דודי אמסלם להמשיך את שיתוף הפעולה המוצלח והענייני שליווה את השניים בשנים האחרונות במטרה לקדם את הנושאים החברתיים הבוערים.

"עכשיו כבר אין צורך בדודי"

לאחרונה התלונן אמסלם כי לאחר שנתניהו נבחר כבר לא רואים בו צורך: "נבחרתי למקום ארבע בפריימריס על ידי אותם בוחרים שבחרו בנתניהו! בזמן שנתניהו נרדף ונתפר הצעקות והמלחמות שעשיתי לא היו בעייתיים. את אף אחד לא עניין הסגנון כאשר זה שירת וסייע לנו משמעותית לעלות לשלטון! עכשיו כבר אין צורך בדודי - שחס וחלילה זה לא יפגע יתר על המידה באופוזיציה".

בשיחה עם פעילי ליכוד מחוץ לליכוד, סיפר אמסלם את מאחורי הקלעים של שיחותיו עם נתניהו והעובדה שהחליט לא להיכנס לממשלה. אמסלם דיבר גם על מיקומו הגבוה ברשימה ואמר: "לא משפילים רק את אמסלם - אלא כל האמסלמים והביטנים. אצלנו בבית אנחנו דרג ב'? אמסלם דוד? רוב המצביעים בליכוד זה אמסלמים וביטנים, אנחנו צריכים להתנצל כי יצאנו מקום רביעי? מה זאת החוצפה הזאת? אני רואה בזה כפיות טובה עצומה של ראש הממשלה".