נתניהו מנסה למנוע את התסיסה: "אם הייתי יכול, הייתי מתפטר"

הממתינים ברשימת הליכוד שאמורים להיכנס כחברי כנסת נורווגים מתחילים לאבד סבלנות אך השרים לא מתפטרים. קטי שטרית תקפה את שרי המפלגה בישיבת הסיעה: " יש מתוכנו חברים שנמצאים בחלת וממתינים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/02/23 22:34 טו בשבט התשפג

נתניהו מנסה למנוע את התסיסה: "אם הייתי יכול, הייתי מתפטר"
נתניהו במליאה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנורווגים בליכוד מאבדים סבלנות: עבר כבר יותר משבוע מאז חקיקת הגדלת החוק הנורווגי שאמור היה להביא את שרי הליכוד להתפטר, על מנת להכניס לכנסת את חבריהם בהמשך הרשימה. אבל שרי הליכוד לא מתפטרים והנורווגים ממשיכים להפעיל לחצים כבדים.

דבריו של נתניהו בישיבת הסיעה:


 

בישיבת סיעת הליכוד היום (ב') דיברה הבאה בתור להיכנס, קטי שטרית ותקפה את חבריה לרשימה, כך מפרסם העיתונאי יהודה שלזינגר. שטרית אמרה לחברי המפלגה כי הם נמצאים באי וודאות קיצוני וכי הבאים בתור להיכנס עזבו את עבודותיהם ונמצאים כרגע בין העולמות: "אתם יודעים שצגה מלקו שלידי לא עובדת כבר חמישה חודשים? היא אמא יחידה לשני חיילים ואין לה הכנסה".

קטי שטרית

קטי שטרית צילום: חי שמואל

"יש מתוכנו חברים שנמצאים בחלת וממתינים"

בהמשך הוסיפה שטרית ואמרה: "יושב אושר שקלים שאין לו עבודה כי המנכ"ל שלו אמר לו או שאתה פה או שאתה שם. חברים יקרים - אתם לא עושים לנו טובה, אתם מחזיקים בשני כיסאות שהכיסא בכנסת הוא הכיסא המשני שלכם". היא סיימה ואמרה: "לא הגיוני יש מתוכנו חברים שנמצאים בחלת וממתינים, יש חברים בפרשת דרכים להישאר ברשימה או לעזוב. יש מירמור מהשטח שלא מבין את ההתנהגות של השרים שהרי הכנסת הינו תפקידם המשני ולאחר מכן הם מתקזזים". 

מי שענה לה היה ראש הממשלה נתניהו שאמר בתגובה כי "אם הייתי יכול להתפטר, הייתי מתפטר". נתניהו עצמו היה רוצה לראות את שרי מפלגתו מתפטרים על מנת להימנע מקרבות עימם במהלך העברת התקציב הקרוב.