נתניהו במסר לאיראן: "אנחנו נאבקים באויבת הגדולה ביותר שלנו"

ראש הממשלה ושר הביטחון ערכו ביקור ביחידת דובדבן, "אתם חוד החנית של היכולת הביטחונית של מדינת ישראל ביו"ש ולא רק שם". במהלך הדיון עמדו על האתגרים המרכזיים של הפיקוד בכלל ושל היחידה בפרט

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/23 18:43 טז בשבט התשפג

נתניהו במסר לאיראן: "אנחנו נאבקים באויבת הגדולה ביותר שלנו"
נתניהו במפגש עם לוחמי יחידת דובדבן, צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ביקרו היום (ג'), ביחידת דובדבן שבגזרת פיקוד מרכז. נתניהו ושר הביטחון קיימו הערכת מצב על פעילות הכוחות בפיקוד המרכז ותמונת המודיעין הגזרתית. במהלך הדיון עמדו על האתגרים המרכזיים של הפיקוד בכלל ושל היחידה בפרט, וכן על ההשתנות התמידית לה נדרש הפיקוד בכדי להתמודד עם אתגרים אלו.

בדיון השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, ר' הסגל צחי ברוורמן, ר' המל"ל צחי הנגבי, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, ר' השב"כ רונן בר, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל, מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, מתפ"ש אלוף רסאן עליאן, ר' מרחב ירושלים יהודה ושומרון בשב"כ ומפקד יחידת דובדבן סא"ל ד'.

איראן היא האויבת הגדולה שלנו

לאחר מכן, ראש הממשלה ושר הביטחון גלנט קיבלו סקירה במהלכה הציג מפקד יחידת דובדבן סא"ל ד' את הפעילות המבצעית של היחידה. בתום הסקירה התקיים שיח עם לוחמי היחידה, במהלכה הודה רה"מ ללוחמים על תרומתם הרבה לביטחון מדינת ישראל.

נתניהו במפגש עם לוחמי יחידת דובדבן

נתניהו במפגש עם לוחמי יחידת דובדבן צילום: קובי גדעון, לע"מ

לדברי נתניהו, "אנחנו נאבקים באזור שיש בו מאבק תמידי בין אלה, שרוצים ללכת איתנו לקדמה, לבין כוחות רדיקלים-איסלאמיסטיים, שרוצים להחזיר אותנו לימי הביניים. זה מאבק גדול. במישור החיצוני זה כמובן, מונהג על ידי איראן, היא האויבת הגדולה שלנו, ואנחנו נאבקים בה. במישור המקומי יש כוחות שרוצים גם כן לחנוק אותנו במקומות שונים. יחסית, אנחנו מצליחים כרגע לרתק אותם, להרתיע אותם וכו'. אם זה בעזה, ואם זה בלבנון". 

אתם חוד החנית של היכולת הביטחונית של מדינת ישראל

"אנחנו כמובן היינו שמחים אם הרשות הפלשתינית הייתה עושה את חלקה, אבל אנחנו רואים שהיא לא עושה את חלקה. ברוב המקרים היא לא מתעמתת עם מי שצריך להתעמת. לא ברור כמה זמן הדבר הזה יימשך, אבל בוודאי שאנחנו לא יכולים לסמוך על כך. 

"אין תחליף בכל תרחיש עתידי לשליטה ביטחונית שלנו על השטח. כשאנחנו מדברים על שליטה על השטח, אנחנו מדברים על כניסה לתוך השטח. כשאנחנו מדברים על כניסה לתוך השטח, אנחנו מדברים על מגוון של פעולות, אבל היכולת הזאת היא קודם כל שלכם. אתם חוד החנית של היכולת הביטחונית של מדינת ישראל ביו"ש ולא רק שם. ואני רוצה לברך אתכם על כך, אני רוצה שתמשיכו להשחיז את החוד. תשמרו על המדינה, ותשמרו גם על עצמכם, אחד על השני".