חיילות לא ישרתו באגפי המחבלים - ההחלטה של בן גביר וגלנט

פרשת אונס הסוהרות שזעזעה מדינה שלמה הובילה לשינוי, השרים בן גביר וגלנט סיכמו על סיום שירותם של חיילי וחיילות החובה באגפים הביטחוניים בשב"ס

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/02/23 12:00 יד בשבט התשפג

חיילות לא ישרתו באגפי המחבלים - ההחלטה של בן גביר וגלנט
בית כלא. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט, והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, סיכמו על סיום שירותם של חיילי וחיילות החובה באגפים הביטחוניים בשב"ס. השרים סיכמו כי תוך שישה חודשים יומרו תקני החובה לתקני קבע והשירות יופסק.

השרים גלנט ובן גביר מסרו כי הם שותפים לעמדה כי יש צורך מידי בהפסקת הצבת חיילים בשב"ס, זאת לאור החשדות לאירוע האונס הקשה שאירע בכלא גלבוע והנתונים המדאיגים שהוצגו בדו"ח מבקר המדינה, על מספר רב של הטרדות מיניות ואירועי תקיפה שעברו סוהרות ששירתו באגפים הביטחוניים של שירות בתי הסוהר במהלך שירותן הצבאי.

עוד סוכם כי במהלך בששת החודשים הקרובים המשרד לביטחון לאומי יפעל להמרת תקני חיילי החובה המשרתים בשב"ס בתקני סוהרי קבע. בנוסף, שר הביטחון והשר לביטחון לאומי סיכמו כי הצבת חיילים במשטרת ישראל תוארך ב-3 שנים, וזאת לאור התפקיד החשוב שהם ממלאים בשמירה על ביטחון המדינה. ההצעה תובא לאישור בישיבת הממשלה הקרובה, ולאחר מכן תעבור לאישור ועדת חוץ וביטחון בהתאם להוראות החוק.

כלא גלבוע, ארכיון

כלא גלבוע, ארכיון צילום: פלאש 90

כזכור, לפני כשלוש שנים נחשף כי סוהרות בשירות סדיר התבקשו לעבור לאגף אחר בעקבות בקשת אסירים, שם הוטרדו מינית. קצין המודיעין בכלא העביר אותן, והן סיפרו כי חשו השפלה והן חוששות מאוד. במסגרת עדותו של גנ"מ פרדי בן שטרית במסגרת ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת האסירים הוא הודה לראשונה: "סרסרו בחיילות חובה על מנת לספק חיילות חובה למחבלים לצרכים מיניים. אירוע הסרסור היה אירוע מכונן".