האיום של בג"ץ: תשובה בעניין חאן אל אחמר או פינוי

הדיון הבא בעניין פינוי המאחז הלא חוקי מזרחית לירושלים יתקיים בעוד מספר חודשים. בג"צ מתח ביקורת חריפה על התנהלות המדינה וחייב אותה לשלם הוצאות בסך עשרים אלף שקלים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/02/23 17:06 טז בשבט התשפג

האיום של בג"ץ: תשובה בעניין חאן אל אחמר או פינוי
חאן אל אחמר | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבוע חלף מאז ביקשה המדינה מבג"צ דחייה נוספת, תשיעית במספר, בעניין פינוי המאחז הבדואי הלא חוקי, חאן אל אחמר, מזרחית לירושלים. בית המשפט העליון קבע היום (ג') כי הדיון הבא על הפינוי יתקיים באחד בחודש מאי והשופטים מתחו ביקורת חריפה על התנהלות המדינה בתיק. 

על פי החלטת השופטים, במידה והמדינה לא תשיב בעניין עד אפריל הקרוב, ישקלו להורות על ביטול הדיון ועל הפיכת הצו על-תנאי למוחלט. המשמעות היא קבלת העתירה שדורשת לפנות את המקום. השופטים נועם סולברג, אלכס שטיין ועופר גרוסקופף הסבירו בהחלטתם כי העתירה מתנהלת במשך ארבע שנים. 

"את מורת רוחנו מגרירת הרגליים הבענו שוב ושוב, בשורה ארוכה של החלטות; אין צורך להרחיב יתר על המידה. די אם נאמר, כי דעתנו אינה נוחה כלל מהתנהלות משיבי המדינה, שאף סותרת את עצמה מיניה וביה". בית המשפט קבע כי המדינה תישא בהוצאות העותרת על סך 20,000 שקלים". 

שאלנו את סמוטריץ' למה הממשלה לא פינתה את חאן אל אחמר - כך הוא השיב

תגובת ידידי הג'הלין למתן הדחיה לתגובת המדינה בעניין חאן אל אחמר: "בזמן שנותר, על המדינה לאמץ את התוכנית המוכנה להפקדה שקידמה הממשלה הקודמת ותוכננה ע"י בעלי המקצוע. תוכנית המסדירה את החאן על אדמות מדינה בסמוך למקומו, תוך שמירה על צרכיהם ומאפיינים התרבותיים של אנשי החאן".