צפו מרגש: אב חילץ את בתו ששרדה את רעידת האדמה

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, תועד אבא סורי מחלץ את בתו הקטנה, ששרדה את רעידת האדמה, כשהיא מכוסה בסלעים ואבנים ועם חול ואבק בפניה 

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 07/02/23 15:19 טז בשבט התשפג

מרגש: אב חילץ את בתו ששרדה את רעידת האדמה
צילום: shutterstock

רעידת האדמה בטורקיה ובסוריה: יותר מיממה עברה מאז רעדה האדמה בטורקיה ובסוריה והביאה למותם של אלפי אנשים. הבוקר הורגשה רעידת משנה בעוצמה 5.5 בסולם ריכטר והיא מצטרפת לעשרות רעידות משנה שהמשיכו לפגוע במדינה מאז רעידת האדמה הגדולה. בתוך כך, הרשויות בטורקיה ובסוריה סופרות עד כה יותר מ-5,000 הרוגים כשהחשש הוא ממספרים גדולים הרבה יותר.

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, תועד אבא סורי מחלץ את בתו הקטנה, נור, ששרדה את רעידת האדמה, כשהיא מכוסה בסלעים ואבנים ועם חול ואבק בפניה "אבא פה, אל תפחדי", אמר אביה של נור ברגע החילוץ.

אלפי הרוגים ברעידת האדמה: תינוקת נולדה בין ההריסות וחולצה

כאמור, מספר ההרוגים בסוריה ובטורקיה עומד על אלפים ומשערים כי מספר ההרוגים גבוה בהרבה. מדיווחים מהעיר חאלב בסוריה, שנפגעה קשות ברעידת האדמה עולה, כי אישה הרה ילדה את ביתה בתוך הריסות אחד המבנים, שם הייתה לכודה. לאחר מאמצים של הכוחות במקום, חולצה התינוקת מתוך ההריסות כשהיא בחיים, האמא לא שרדה ונמצאה ללא רוח חיים.

מימדי האסון בטורקיה נחשפים

מימדי האסון בטורקיה נחשפים צילום: shutterstock

נשיא טורקיה ארדואן, הכריז אתמול על שבעה ימי אבל במדינה ועדכן במספר ההרוגים. במסגרת מאמצי החילוץ נספרו עד כה כ-8,000 חילוצים מוצלחים של אנשים שנתקעו במהלך רעידת האדמה. צוותי החילוץ ממשיכה בפעילות החילוץ לאורך כל שעות היממה כאשר הימים שאחרי הרעידה הם הימים הקריטיים בהם עוד ניתן לחלץ אנשים בחיים