משרד הבריאות מזהיר: אלו היישובים שחייבים להרתיח מים לפני שימוש

בעקבות רעידת האדמה, משרד הבריאות פרסם כי תושבים רבים בבית שאן ובמועצה האזורית עמק המעיינות חייבים להרתיח מים לפני השימוש עקב ממצאי עכירות חריגים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 06/02/23 17:55 טו בשבט התשפג

משרד הבריאות מזהיר: אלו היישובים שחייבים להרתיח מים לפני שימוש
צילום: shutterstock

תושבים רבים בצפון ובמרכז הארץ דיווחו הבוקר (ב') כי הם הרגישו את רעידת האדמה שגרמה לנזק  בטורקיה ובסוריה. למרות שלא שבישראל לא נגרם נזק,משרד הבריאות הודיע הצורך להרתחת מים לפני שתייה ובישול במועצה האזורית עמק המעיינות ובבית שאן, עקב ממצאי עכירות חריגים במים הנובעים, ככל הנראה, מרעידת האדמה שהתרחשה הלילה.

משרד הבריאות הודיע כי עד להודעה חדשה, יש להרתיח את המים לפני שתייה, בישול, הכנת תרופות וצחצוח שיניים בישובים הבאים: בית שאן, גשר, נווה אור, ירדנה, חמדיה, מעוז חיים, נווה איתן, בית יוסף, כפר רופין, עין הנציב, שדה אליהו, טירת צבי, תל תאומים, רחוב, רוויה, שדה תרומות, מירב, מלכישוע, שלוחות, רשפים, שלפים, מסילות, ניר דוד, מפעלי שאן, אזור תעשייה "פארק צבאים".

הנחיות המשטרה לציבור בעת רעידת אדמה

● בעת שהייה במבנה

צאו מיד מהמבנה אל שטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה במהירות, היכנסו לממ"ד והשאירו את הדלת פתוחה. אם אין ממ"ד, צאו אל חדר המדרגות ואם ניתן צאו מהבניין. אם אינכם יכולים לפעול כך, תפסו מחסה תחת רהיט כבד, או שבו על הרצפה, צמודים לקיר פנימי.

● בעת שהייה בחוץ

התרחקו ככל האפשר ממבנים, גשרים ועמודי חשמל.

● בעת שהייה ברכב

דוממו מנוע והישארו ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים.

● בעת שהייה בחוף הים

עזבו מיד את החוף מחשש לצונאמי. התרחקו מהחוף למרחק של קילומטר אחד לפחות. אם אינכם יכולים להתרחק מהחוף, עלו לקומה 4 ומעלה של בניין קרוב. אל תשובו לחוף ב-12 השעות שלאחר רעידת האדמה. שימו לב: נסיגת ים חזקה ופתאומית (שפל), היא סימן לצונאמי מתקרב.

● הנחיות נוספות

אין להשתמש במעלית בזמן רעידת אדמה ולאחריה. 

במידה שאפשר, סגרו את המפסקים הראשיים של החשמל והגז.

היו מוכנים לרעידת אדמה נוספת. רעידות כאלה מופיעות דקות או ימים לאחר הרעידה הראשונה ועלולות למוטט מבנים.

אין להיכנס למבנים שניזוקו בשל רעידת אדמה.