אבי מעוז: תארו לכם שמוסלמים יאלצו לייחד מקום לתפילה עם נעליים

יושב ראש מפלגת נעם תקף את בג"ץ וקרא לו להימנע ממעורבות בסוגיות דתיות, זאת על רקע דיון שהתקיים בבית משפט העליון על הכותל המערבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/23 16:21 טו בשבט התשפג

אבי מעוז: תארו לכם שמוסלמים יאלצו לייחד מקום לתפילה עם נעליים
אבי מעוז, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה מעוררת את זעם המתנגדים אליה, הרפורמה, אותה מקדם שר המשפטים יריב לוין, עתידה לשנות בין השאר את תהליך מינוי השופטים ולבטל את חוק הסבירות, ובכך לצמצם את סמכויות בית המשפט העליון. 

בתוך כך, בישיבת הסיעה של מפלגת נעם שנערכה היום (ב) בשעות הצהריים, סגן השר, יו"ר המפלגה אבי מעוז תקף בחריפות את בית המשפט העליון. בפתח דבריו ביקש להתייחס להיבט נוסף בעניין החקיקה המשפטית, "החודש ייערך דיון בבג"ץ בעניין הכותל המערבי. בג"ץ התבקש להתערב בסדרי התפילה בכותל המערבי. הדבר משול בעיניי למצב שבו תוגש עתירה לבג"ץ על ידי מוסלמים שידרשו לייחד מקום במסגד אל-אקצא לתפילה עם נעליים. וכי יעלה על הדעת שבג"ץ יתערב בכך?", התקומם חבר הכנסת.

כמו שהוואקף מנהל את סדרי התפילה במסגד, כך הרבנות הראשית מנהלת את סדרי התפילה במקומות הקדושים

בנוסף, יושב ראש סיעת נעם דורש מבג"ץ להימנע ממעורבות במנהגים דתיים, "כמו שבג"ץ לא יתערב במנהגי הדת הנוצרית או במנהגי דת האסלאם, אני דורש שלא יתערב במנהגי הדת היהודית" אמר בסיעה.  לדבריו הסמכות לניהול סדרי התפילה במקומות הקדושים נתונה אך ורק לגופי דת, "כמו שהוואקף מנהל את סדרי התפילה במסגד, כך הרבנות הראשית מנהלת את סדרי התפילה במקומות הקדושים".

לסיכום הסביר מעוז כי זו היא דוגמא נוספת להכרח להחזיר את האיזון בין הרשויות ולנטרל חלק מסמכויות בית המשפט העליון וסיים במילים: "אני דורש מבג"ץ שלא יתערב". 

אסתר חיות

אסתר חיות צילום: Yonatan Sindel/Flash90