גנץ תוקף את הממשלה: "המוני אזרחים יעצרו את המדינה מלכת"

בפתח ישיבת סיעתו, חזר גנץ ותקף את הרפורמה המשפטית של לוין וטען כי הקואליציה אפילו לא ענתה להצעת הנשיא לפשרה. על המחאות הציבוריות אמר גנץ: "אם הדהירה תימשך, נשתמש גם בזכות השביתה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/02/23 14:32 טו בשבט התשפג

גנץ תוקף את הממשלה: "המוני אזרחים יעצרו את המדינה מלכת"
גנץ. תוקף את לוין, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תוקף את הרפורמה המשפטית: בפתח דבריו של גנץ בפתח ישיבת הסיעה, הוא הציג את עקרונות הסף לתחילת הידברות ואמר: "לא יהיה מצב שוועדה אחת מריצה הפיכה משטרית, ולצידה קיימת "ועדת קישוט" שמנהלת דיוני סרק במטרה להשתיק את המחאות". עוד אמר גנץ: "אם הדהירה תימשך, נשתמש גם בזכות השביתה - והמוני אזרחים יעצרו את המדינה מלכת".

עוד הוסיף גנץ ואמר כי "המחאה מול ההפיכה המשטרית הכרחית. אלימות או הסתה - אסור שייכנסו בשעריה. לא ברשתות, לא בהפגנות, לא בתל אביב ולא בנווה יעקב. בשום מקום, חד וחלק. אני קורא לציבור להמשיך לצאת ולהביע את מחאתו בכל הכלים החוקיים – גם כאן מול הכנסת, גם ברחובות ובכל מקום".

"הם לא מטפלים במה שיסייע לאזרח"

גנץ אף תקף את הנושאים בהם הרפורמה עוסקת ואמר: "מה הם לא עושים? הם לא מטפלים במה שיסייע לאזרח. הגדלת כמות השופטים, חיזוק הפיקוח על חקירות ותפקוד הפרקליטות, מניעת עינויי דין, הגברת השקיפות, חיזוק הוודאות השיפוטית ושמירה על זכויות האזרח מול המינהל ועוד".

"אנחנו חוגגים היום את 'יום ההולדת לכנסת'" אמר. "לצערי מאסיפה מכוננת, המקום הזה הפך לזרוע מחוקקת של הממשלה. כשמדברים על "רפורמה" והפרדת רשויות, חשוב להתייחס גם למנגנונים שיחזקו את עצמאותה ויכולתה לפקח על הממשלה".

לוין

לוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התנאים לשיח עם הממשלה

על שיח עם הממשלה אמר גנץ: "מבחינתי, כל שיח עם הממשלה יהיה תחת שלושה עקרונות וללא פשרה על הדמוקרטיה: עצירה של הליך החקיקה לצורך שיח עמוק של צוותים עם נציגים מהקואליציה והאופוזיציה, השהיית החקיקה היא דמי רצינות בסיסיים. לצד זאת, אנחנו נידרש לדבר על קידום חקיקה כוללת וחוק יסוד חקיקה, תוך דגש לסיוע לאזרחים. בלי שלבים ובלי "המשך יבוא". ובכל מצב - נתנגד לפוליטיזציה של בחירת שומרי הסף והשופטים".