האולפנה שהוקמה לפני תשע שנים עדיין מחכה למבנה הקבע שלה

ריקי גלזר, חברה בוועד ההורים של אולפנת "אורט" בית שאן, מספרת לחדשות כיפה על התנאים של הצוות והתלמידות: "חמישה תאי שירותים למאות בנות" | העירייה מסרה בתגובה: "המבנה כבר מוכן"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/02/23 18:03 יד בשבט התשפג

האולפנה שהוקמה לפני תשע שנים עדיין מחכה למבנה הקבע שלה
צילום: ריקי גלזר

300 תלמידות אולפנת אורט בבית שאן ו-50 אנשי הצוות מעבירים את שגרת הלמידה במרחב המתפרס על פני שלושה יבילים (קרוואנים קטנים; א"ט) וחמישה תאי שירותים. האולפנה הוקמה כבר לפני תשע שנים, אולם לדברי ההורים והצוות, טרם נמצא מבנה ראוי ללמידה, על אף הבטחת העירייה כי כבר בראשון לספטמבר יכנסו למבנה קבע. בשיחה עם חדשות כיפה, מספרת אמא של אחת התלמידות וחברה בוועד ההורים של האולפנה, ריקי גלזר, כי התנאים הקשים של המקום מקשים על איכות החיים של הצוות והתלמידות. 

"תלמידות האולפנה היו צריכות לסחוב שולחנות מכיתה לכיתה"

"לפני תשע שנים התחילו לבנות לנו את האולפנה ולא סיימו לבנות אותה עדיין", מספרת ריקי, "במקום זה, הבטיחו לנו שבראשון לספטמבר ניכנס, אחרי זה אמרו אחרי החגים, אחרי זה אמרו אחרי חנוכה ועד היום התלמידות עדיין לא נכנסו וכל הזמן הם דוחפים אותנו. אנחנו ביקשנו לשוחח עם ראש העיר, ז'קי לוי, ועד היום הוא לא נפגש איתנו ואנחנו לא יודעים למה. מנהל אגף חינוך, מירו דיין, הוא היחיד שמדבר איתנו. היום קיבלנו הודעה מהקבלן שאמר שאין לו כסף להמשיך והעירייה תמיד אומרת שהכל מוכן וזה לא. בנוסף לזה, שלחנו מכתב למשרד החינוך ולכל הגורמים".

צילום: ריקי גלזר

ריקי סיפרה על התנאים בהם התלמידות והצוות החינוכי צריכים להתמודד. "ל-300 בנות פלוס 50 אנשי צוות יש 5 שירותים בלבד. אין חדר מורים, אין מספיק כיתות, חלק מהכיתות לומדות בבית הכנסת ובבתי נוער. הן צריכות לסחוב שולחנות. כל הביוב באולפן עלה. אין להן לאן להתפנות בזמן תרגיל חירום בגלל שאין מקלטים. אפילו הלוקרים מחוץ לאולפנה כי אין איפה לשים אותם. הן עשו בבגרות בבית הכנסת, היה מניין שהיה צריך להתפלל, והם הפסיקו באמצע בגרות. היו צריכים את המקום, לא היה להן הארכת זמן. זה לא תנאים. אתה לא יכול לעשות בגרות כמו שצריך".

צילום: ריקי גלזר

"לא מבינים למה ז'קי לוי לא מוכן לדבר איתנו"

עוד הוסיפה וסיפרה כי "יש ילדה שיש לה בעיית שמיעה החליטה ללמוד בבוטקה של השומר, כי האוקסטיקה שם הייתה טובה יותר. הן לומדות גם חלק מהימים בזום כי אין כיתות, יש להן כיסאות קק"ל בחוץ. 

צילום: Yaakov Cohen/Flash90

לטענתה של גלזר, ראש עיריית בית שאן לא שוחח ונפגש עם הוועד כדי לטפל בבעיה. "אנחנו לא מבינים למה ז'קי לוי לא מוכן לדבר איתנו. עד היום הוא לא דיבר איתנו אפילו פעם אחת, רק מנהל אגף חינוך, מירו. עשינו שביתה, ואפילו הפגנו מול העירייה. הייתה תקופה שהאולפנה שבתה עד שהבנו שזה פוגע בבגרות של התלמידות".

עיריית בית שאן: כדי לאשר מבנה ציבורי וחינוכי יש צורך באישורים מתאימים

מעיריית בית שאן נמסר בשמו של מנהל אגף החינוך, מירו דיין, כי "מבנה האולפנה מוכן והריהוט כבר נמצא במקום. הצוות החינוכי בהובלת מנהלת האולפנה מירב ירקוני פוקד את המקום באופן קבוע לטובת הכנות אחרונות לפתיחת המבנה וכניסת התלמידות. כדי לאשר מבנה ציבור וחינוך יש צורך באישורים מתאימים ולא ניתן להפעיל את המבנה ללא אישורי כיבוי אש, חשמל ובטיחות ובנושאים אלה לא ניתן להתפשר. אנו נמצאים בקשר קבוע עם הנהלת האולפנה ומול וועד ההורים ועושים כל שביכולתנו כדי לזרז את פתיחת המבנה".

צילום: עיריית בית שאן

עוד הדגישו ואמרו כי "הנהלת העירייה פנתה לחברת החשמל ובעקבות פנייה זו הגיע לכאן צוות מטעמה, כולל מהנדס בכיר, שקיים ישיבה וסיור עבודה בעקבותיהם ננקטו צעדים לקידום חיבור המבנה וקבלת האישורים המתאימים. אנו מבקשים להזכיר כי הנהלת העירייה פעלה בשנים האחרונות לקידום פרויקט האולפנה והשגת תקציב של לא פחות מ-9 מיליון שקלים נוספים להשלמת פרויקט האולפנה לאחר שזה יצא בעבר לדרך ללא תקציב מתאים. אנו מבינים לליבן של התלמידות והוריהן והצוות החינוכי ועושים ככל שביכולתנו מול הגורמים והרשויות הרלוונטיות, ללא פשרות בנושאי בטיחות".

מרשת אורט בית שאן נמסר: "נושא הבינוי ככלל נמצא באחריות הרשות המקומית".