עץ קרס בבית ספר ממלכתי דתי במרכז - ראש העיר הגיב בצורה מקוממת

עץ קרס אתמול בבית ספר ברמלה בשעה שהתלמידים היו בכיתות. מספר פניות שנעשו על ידי בית הספר לא נענו וראש העיר כתב לאחד התושבים: "בכל הארץ יש סופות" | מעיריית רמלה נמסר בתגובה: "למנהל בית-הספר לא היה ידוע על סכנה מתקרבת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/02/23 16:55 יא בשבט התשפג

עץ קרס בבית ספר ממלכתי דתי במרכז - ראש העיר הגיב בצורה מקוממת
העץ שקרס | , צילום: ללא

במהלך שעות הבוקר אתמול (ד') קרס עץ ענק בבית הספר היסודי הממלכתי דתי "בר אילן" בעיר רמלה. קריסת העץ התרחשה במהלך שעות הלימודים, ובאורח נס הילדים שהו בכיתות. אלא שייתכן ואפשר היה למנוע את קריסת העץ. 

"אנו מבקשים להגיע ולטפל בבעיה בדחיפות"

כבר לפני שנה נעשו שתי פניות מטעם בית הספר לראש העיר מיכאל וידאל, בהן התריעו: "לפני שבועיים הגיעו ממחלקת גינון לבצע גיזום עצים מסוכנים. לאחר הגיזום הצביעו הגוזמים על עץ יבש שלדעתם מהווה סכנה והוא יכול ליפול בכל רגע. אנו מבקשים בכל לשון של בקשה להגיע ולחתוך את העץ. נעשה ניסיון פעם אחת אבל לא הגיעו עם מכונה מתאימה. אנו מבקשים להגיע ולטפל בבעיה בדחיפות".

המייל שנשלח

המייל שנשלח 

לאחר קריסת העץ פנה אחד ההורים לראש העיר, וכתב לו: "שלום רב אדוני ראש העיר. בטח שמעת שהיום נפל עץ ענק בבית הספר 'בר אילן'. בנס אף אחד לא נפגע. אשמח לדעת איך קורה מחדל כזה". ראש העיר השיב לאחר מספר דקות: "בכל הארץ בכל חורף קורים דברים כאלה. יש סופות. אף פעם אי אפשר לצפות לדברים כאלה".

הראל שוהם המועמד לראשות העיר, מסר הבוקר: "בנס נמנע כאן אסון. לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם זה היה בהפסקה כשכולם בחצר ההתעלמות הזו כמעט עלתה היום בחייהם של תלמידים".

מעיריית רמלה: "לאחר האירוע, הרשות נקטה בכל הפעולות הנדרשות"

מעיריית רמלה נמסר בתגובה: "בית-הספר מחזיק ברישיון הפעלה מטעם משרד החינוך, כנדרש על-פי חוק. אתמול חוותה מדינת ישראל כולה מערכת חורפית משמעותית ומאתגרת. כתוצאה מכך, קרס עץ בבית-הספר בר-אילן ללא נפגעים בזמן השיעור, כאשר כל התלמידים נמצאו בכיתות. למנהל בית-הספר לא היה ידוע על סכנה מתקרבת, ולכן גם לא התריע על כך לגורמי הרשות ולמשרד החינוך. לאחר האירוע, הרשות נקטה בכל הפעולות הנדרשות על-מנת להבטיח את שלומם של התלמידים".