יהודית שילת על הרב דרוקמן: "היה לו שטח עיוור בתחום הפגיעות המיניות"

מנהלת "פורום תקנה" לשעבר, חושפת את מאחורי הקלעים של פרשת מוטי אלון ומדברת גם על הרב חיים דרוקמן שהעניק לו גיבוי: "היה פה ליקוי מאורות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/23 21:08 י בשבט התשפג

יהודית שילת על הרב דרוקמן: "היה לו שטח עיוור בתחום הפגיעות המיניות"
הרב דרוקמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרבנית יהודית שילת, שניהלה בעשרים השנים האחרונות את פורום תקנה, הפועל למניעת פגיעות מיניות על ידי בעלי סמכות בציבור הדתי לאומי, סיימה את תפקידה לפני כחודש. בראיון ששודר הערב (ד') ב"חדשות הערב" בכאן 11, חשפה הרבנית שילת את מאחורי הקלעים של פרשת מוטי אלון ולא חסכה בביקורת על הרב חיים דרוקמן זצ"ל, שהלך לעולמו לפני כחודש.

"הבנו שלפרסם אישיות כזאת זה לשרוף צילום שרוף. זאת הייתה יכולה להיות מכה נוראית. הרב דרוקמן הוא איש של השראה, אבל יחד עם זאת היה פה ליקוי מאורות. השטח העיוור שהיה לו בתחום של פגיעות מיניות, בחר לפגוע גם את הפגיעה הזאת כשלא האמין לתלמידי החכמים שהיו השדרה המרכזית של כל הקהילות של הציונות הדתית", אמרה יהודית שילת.

הרב דרוקמן על פרשת הרב מוטי אלון: ״חשבתי שצריך לפעול ולאו דווקא לדבר״

נזכיר כי לפני כארבע שנים, לאחר ביקורת לא מעטה שספג לגבי התייחסותו לפרשת הרב מוטי אלון, הרב חיים דרוקמן הגיב לראשונה ואמר כי "כואב לי על מה שכותבים עליי. חשבתי שצריך לפעול ולאו דווקא לדבר".

הרב מוטי אלון

הרב מוטי אלון צילום: פלאש 90, דוד ועקנין

עוד הוסיף ואמר כי "מתוך חובתינו לציווי 'והיה מחנך קדוש', עלינו לפעול בכל דרך כדי לייצר סביבה מוגנת ומכבדת לכל אחד ואחת. כל איש ואישה, צעיר או צעירה שחשים שנעשים לידם מעשים לא ראויים, נקראים לפנות ללא מורא למבוגר או בעל תפקיד שיכול לסייע להם, הכל כמתחייב לפי החוק ולפי התורה והמוסר".