ח"כ בקואליציה מאיים: "אנקוט בצעדים חריפים"

חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית מאיים כי אם הממשלה לא תגיב על הירי מעזה, הוא ינקוט באמצעים חריפים: "האויב מריח חולשה בחאן אל אחמר ובתגובה הוא תוקף"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 01/02/23 18:07 י בשבט התשפג

ח"כ בקואליציה מאיים: "אנקוט בצעדים חריפים"
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שעה אחרי שהממשלה החליטה מבג"צ לדחות את פינוי חאן אל אחמר, רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר שדרות ויישובי הדרום ויורטו על ידי כיפת ברזל. בעקבות הדחייה והירי מעזה, חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית, איים הערב (ד') כי אם הממשלה לא תגיב הוא ינקוט באמצעים חריפים.

"האויב מריח חולשה בחאן אל אחמר ובתגובה תוקף מעזה. במידה ולא תהיה תגובה מוחצת ועוצמתית, אנקוט בצעדים חריפים. נאמנותי היא בראש ובראשונה לתושבי הנגב והדרום", אמר חבר הכנסת אלמוג כהן.

בן גביר: "נותן גיבוי לשב"ס להיכנס לתוך האגפים ולהשליט סדר"

גם השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר הגיב בעקבות הירי ואמר כי "הירי מעזה לא ירפה את ידי מלהמשיך לפעול לביטול תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים. נותן גיבוי לשב"ס להיכנס לתוך האגפים ולהשליט סדר. ביקשתי לכנס ישיבת קבינט דחופה עוד הערב, לבחון את דרכי התגובה על שיגור הטילים מעזה".

בית כלא. אילוסטרציה

בית כלא. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בליכוד תוקפים את נתניהו: "תקדים מסוכן"

כאמור, המדינה ביקשה היום בג"צ דחייה תשיעית במספר, של ארבעה חודשים, במסירת תשובתה בעניין פינוי המאחז הפלשתיני הלא חוקי, חאן אל אחמר. למרות הלחץ של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי בן גביר על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. התגובות בעקבות ההחלטה לא איחרו לבוא, וביקורות נשמעו גם מתוך הקואליציה.

חאן אל אחמר

חאן אל אחמר צילום: Jamal Awad/Flash90

חבר הכנסת מהליכוד, דני דנון, מתח ביקורת חריפה על ההחלטה: "תשובת הממשלה החדשה לבג"צ המנסה להתחמק מפינוי חאן אל אחמר היא תקדים מסוכן ומתן רוח גבית לבנייה הלא חוקית של הפלשתינים. נבחרנו לשנות את מדיניות הגמגום של הממשלה הקודמת ולא להמשיך אותה. עדיין לא מאוחר לפעול ולפנות את חאן אל אחמר".