דני דנון: "הקהילה הבינלאומית לא תכתיב לנו מערב פרוע ביו"ש"

יו"ר הליכוד העולמי ביקר הבוקר במאחז הפלשתיני הלא חוקי חאן אל אחמר שבבנימין: "ישראל היא מדינת חוק. אסור להשלים עם מציאות של אכיפה בררנית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/01/23 12:02 א בשבט התשפג

דני דנון: "הקהילה הבינלאומית לא תכתיב לנו מערב פרוע ביו"ש"
דני דנון בחאן אל אחמר, צילום: ללא

ברקע פינוי המאחז "אור חיים" בשומרון, יו"ר הליכוד העולמי, חבר הכנסת דני דנון, ביקר הבוקר (ב') במאחז הפלשתיני הלא חוקי חאן אל אחמר שבבנימין. בביקור במאחז שנושק לכביש הסואן לירושלים, שיזם דנון, השתתפו יו"ר ועדת חוץ וביטחון, חבר הכנסת יולי אדלשטיין, ראשי סניפים ופעילים מרכזיים בליכוד. 

"הגעתי היום לביקור במאחז הלא חוקי חאן אל אחמר, כדי לחזק את הממשלה שלנו לקראת התשובה לבג"צ בנושא פינוי המקום, אמר דנון. "ישראל היא מדינת חוק, אסור להשלים עם מציאות של אכיפה בררנית. חייבים לפנות את חאן אל אחמר באופן מיידי. יש לי היכרות רבה עם הקהילה הבינלאומית. גם ידידנו בעולם יבינו שאין מקום לאכיפה בררנית נגד יהודים ביו"ש". 

נתניהו: "המצב שבו פלשתינים משתוללים עם בניה לא חוקית - נגמר"

אמש, במענה לשרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', צייץ ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מתחילת החודש פינתה מערכת הביטחון 38 מבנים לא חוקיים של הפלשתינים בשטחי יהודה ושומרון. המצב שבו פלשתינים משתוללים עם בניה לא חוקית בניסיון לקבוע עובדות בשטח - נגמר". בישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה: "אנחנו אוכפים את החוק במאוזן, רק היום המנהל הרס שלושה בתים לערבים". בן גביר השיב: "ממש ממש לא מאוזן, הנה דוגמית מהחודש האחרון".

במהלך הישיבה הציג בן גביר מסמך ובו תיעוד של שורת מבנים שנבנו על ידי פלשתינים ביהודה ושומרון בחודש האחרון, ודרש להרוס גם אותם. בראש הרשימה נמצא המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר. בנוסף הציג השר מבנים שנבנו בחודש האחרון: בסאוויה (ליד רחלים), במוחמאס (ליד מכמש), באל מועייר (בין שילה לכוכב השחר), בג'ית (ליד קדומים) ובניה בלתי חוקית בין הכפרים אל ערוב ובית אומר בגבול שמורת טבע גאבל אל קרן - והשר בן גביר דרש להחיל דין שווה גם על מבנים אלו, ולהרוס את כולם באופן מיידי.