עמית סגל מסכם את היום: "רבין צדק"

איש ההייטק תום ליבנה התראיין לעמליה דואק והכריז כי הוא עוזב את הארץ במחאה על הרפורמה המשפטית ויצר סערה. עמית סגל הגיב ברפרנס לדברים שאמר בעבר רבין על אלה היורדים מהארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/23 23:29 ט בשבט התשפג

עמית סגל מסכם את היום: "רבין צדק"
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

"רבין צדק": כך סיכם העיתונאי עמית סגל את הסערה שעורר איש ההייטק תום ליבנה כשהכריז כי בכוונתו לעזוב את הארץ ולהפסיק לשלם מיסים. את הדברים, אמר ליבנה בראיון שערכה עימו היום עמליה דואק ב"חדשות 12". 

הדברים של סגל הם כמובן רפרנס לדברים שאמר בעבר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. בשנת 1976, ראש הממשלה דאז, יצחק רבין כינה את אלו שעברו לגור בחו"ל "נפולות של נמושות". וסגל החיל את האמירה הזו על ליבנה ושכמותו שמאיימים בעזיבת הארץ כשאמר: "רבין צדק".

"פשוט לרדת מהארץ ולהפסיק להיות תושבים של מדינת ישראל ולהפסיק לשלם פה מיסים"

ליבנה עצמו אמר בראיון לדואק: "בשנים האחרונות שילמתי פה באופן אישי מיליוני דולרים של מיסים. הדרך שאני קורה שאני הולך לעשות בה ושאני מקווה שעוד רבים אחרים יעכבו אחריי, זה פשוט לרדת מהארץ ולהפסיק להיות תושבים של מדינת ישראל ולהפסיק לשלם פה מיסים. אז אני חושב שיבואו לשולחן וידברו איתנו בגובה העיניים".

ליבנה כבר איים בעבר כי יעזוב את הארץ

עוד קודם הגיב לפרשה גם העיתונאי אבישי גרינצייג שחשף כי בעבר כבר אמר לו ליבנה כי בכוונתו לעזוה את הארץ בעקבות עסקיו: "בינואר 2020, לפני 3 שנים ערכתי ראיון עם תום ליבנה. לא יצא מעניין במיוחד, אז לא פרסמתי. על כל פנים, כבר אז הוא אמר לי שהוא מתכנן לעבור לחו"ל בעקבות עסקיו, למיטב זכרוני לארצות הברית".