אחרי החשיפה המטרידה - זה הצעד הבא של אבי חימי

בעקבות החשיפה כי יו"ר לשכת עורכי הדין ביצע מעשה מגונה במועמדת למשרת שיפוט לאחר שביקשה ממנו המלצה, מקורביו אומרים כי הוא מתכוון להתפטר מתפקידו

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 31/01/23 13:39 ט בשבט התשפג

אחרי החשיפה המטרידה - זה הצעד הבא של אבי חימי
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חשדות נגד אבי חימי: יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל עו"ד אבי חימי עמד אמש (ב') בליבה של סערה לאחר חשיפת העיתונאית ערוץ 13, איילה חסון, כי הוא ביצע מעשה מגונה במועמדת לשיפוט. חסון חשפה כי בידיה ראיות וסרטון של חימי כשהוא עושה מעשה מגונה בעת שיחת וידאו עם מועמדת לשיפוט שביקשה ממנו המלצה. על פי דיווח של כתב "הארץ", ג'וש בריינר, מקורבים לאבי חימי אומרים כי הוא מתכוון להתפטר מראשות לשכת עורכי הדין.

בתוך כך, במשטרה בוחנים לפתוח בחקירה נגד יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל, כך על פי פרסום של עיתון "ישראל היום". גורמים במשטרה הוסיפו ואמרו כי "חימי מחזיק בתפקיד בכיר, ובעל השפעה לא מדובר בעוד עורך דין"

מרב מיכאלי: "עליו להתפטר וללכת הביתה"

בתוך כך, יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, קראה לחימי להתפטר לאחר שהוא לא הכחיש את מעשיו. "אבי חימי, על פניו, לא מכחיש מעשים מיניים עם אשה שגורלה המקצועי היה בידיו. גם אם זה "בהסכמה" והוא רק "נתן המלצה" זה ניצול מיני ושימוש לרעה בכוחו ובתפקידו. על אחת כמה וכמה אם לא היתה הסכמה. עליו להתפטר וללכת הביתה", כתבה מיכאלי.

עם פרסום החשיפה השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, קרא לחימי להתפטר: "החשיפה המזעזעת של אילה חסון הערב על ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי מחייבת אותו להודיע באופן מיידי על התפטרותו. חימי שלקח על עצמו בשבועות האחרונים את תפקיד מטיף המוסר הלאומי, צריך לערוך עם עצמו חשבון נפש עמוק - וכצעד ראשון, כאמור, להודיע לאלתר על התפטרות מתפקידו".