נס גדול: מתאמן חטף דום לב במהלך אימון כושר - כך זה נגמר

קובי ראסן חטף דום לב באמצע אימון קרוספיט, וחובשת של מד"א שנכחה במקום הצילה את חייו באמצעות דפיברילטור שהיה במועדון הכושר: "המכשיר הזה חייב להיות בכל מקום"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 31/01/23 13:08 ט בשבט התשפג

נס גדול: מתאמן חטף דום לב במהלך אימון כושר - כך זה נגמר
קובי ראסן, אשתו לינור וצוות מד״א במפגש מרגש בביתם שבחולון, צילום: דוברות מד"א

לפני כשבועיים, קובי ראסן (48) חש ברע והתמוטט באמצע אימון במועדון הקרוספיט H Team בחולון. בין המתאמנים בקבוצה הייתה רויטל צברי, חובשת בכירה במד״א, שזיהתה מיד כי קובי ככל הנראה קיבל דום לב. רויטל הדריכה את החברים לאימון כיצד לבצע עיסויים ובאמצעות המפעם (דפיברילטור) שהיה במועדון הכושר היא נתנה לקובי שוק חשמלי אחד - וליבו של קובי חזר לפעום.

כשהגיעו למקום חובש מיחידת האופנועים של מד"א לירן אלגרבלי וצוות ניידת לטיפול נמרץ בראשות פראמדיקית מד״א בשירות לאומי תפארת ויסמן, הפראמדיק סלבה וייצר והחובשת ליאת שנקמן, סטודנטית בבי"ס לסיעוד בבי"ח שמיר-אסף הרופא, קובי החל לחזור להכרה. הם פינו אותו תוך כדי המשך טיפול רפואי לבית החולים שם עבר ניתוח לב ולאחר 4 ימים - שוחרר חזרה לביתו כשהוא בהכרה מלאה ללא נזק מוחי.

"באמצע אימון הקרוספיט התחיל לשרוף לי בחזה, עצרתי והרגשתי שמשהו לא בסדר"

בסוף השבוע שעבר הזמינו קובי ראסן ואשתו לינור את צוות מד״א למפגש מרגש בביתם שבחולון. "אני זוכר שהתחיל האימון וקצת שרף לי בחזה ועצרתי כי הרגשתי שמשהו לא בסדר", שיחזר קובי , "רגע אחד נשענתי על השולחן ופשוט נפלתי אחורה. אני מסתכל על הסרטון של מה שקרה ממצלמת האבטחה - רואים קבוצה של אנשים לצד רויטל ואני רואה אותם עושים לי החייאה ונלחמים על החיים שלי. לא יכולתי לבקש מקום טוב יותר שבו זה יקרה. אני חושב שאתם הגיבורים כאן. המכשיר המפעם חייב להיות בכל מקום. פשוט בכל מקום".

קובי ראסן צילום: דוברות מד"א

"זה כל כך מרגש לראות אותך על הרגליים, בריא ושלם", אמרה רויטל צברי, חובשת בכירה במד״א שהתאמנה יחד עם קובי, ״אני נזכרת ברגע שהתמוטטת - תוך שניות הבנתי שלא סתם נפלת וכל הקבוצה נרתמה לעזור. חיברנו את המפעם ואחרי מספר רגעים קיבלת שוק וחזרת לאט לאט להכרה. זה היה פשוט מדהים. המזל הגדול בסיפור הזה שהיה מפעם איתנו במועדון, זה הדבר שהציל את החיים שלך. מפעם זה דבר שצריך להיות בכל מועדון כושר. בהמשך היום, חזרו קובי, אשתו לינור ומתאמנים נוספים לחדר הכושר להדרכת החייאה ושימוש במפעם שהעבירה חובשת מד"א, רויטל צברי.

"כמה דקות לתוך האימון פתאום שמעתי בום"

צביקה פרידמן, בעלי מכון הכושר H Team וחברו הקרוב של קובי סיפר כי "זה היה אימון רגיל לחלוטין. כמה דקות לתוך האימון פתאום שמעתי בום. לינור אשתו של קובי קראה לי וראיתי שקובי התמוטט. רויטל שהתאמנה גם באותו הערב מהר מאוד התחילה להפעיל את כולנו ותוך כמה שניות אחד המתאמנים רץ להביא את המפעם שהיה ממש מטרים לידנו בתוך המכון. לפני שנתיים החלטתי להביא את המפעם הזה - התלבטנו האם זה שווה את ההשקעה והחלטנו לבסוף שכן. עכשיו אני יכול להגיד לך שזה מכשיר שפשוט צריך להיות בכל מקום."