אהרן ברק נשאל מדוע אין שופט מרוקאי - כך הוא ענה

העיתונאית נעמי לויצקי סיפרה על השיחה עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר בנושא חוסר הגיוון בהרכב השופטים: "הוא לא קיבל את זה שצריך למנות שופטים מזרחים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 31/01/23 10:17 ט בשבט התשפג

אהרן ברק נשאל מדוע אין שופט מרוקאי - כך הוא ענה
אהרן ברק, צילום: Miriam Alster/FLASH90

העיתונאית והסופרת, נעמי לויציקי סיפרה הבוקר (ג') בראיון לפודקאסט של נדב פרי, על השיחה שניהלה עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, בנושא מינוי שופטים מזרחים בזמן שכתבה את הספר הביוגרפי: "כבודו" לפני 20 שנה.

"הנושא שכולם פישלו וגם ברק בגדול וזה השופטים המזרחים, שם הפישול נמשך. אני רואה פה בעיה רצינית מאוד. זה לא תוקן. אני לפני 20 שנה עבדתי על כבודו ואחת השיחות אמרתי לברק: 'אתה חייב להביא לפה שופט מרוקאי', לא אמרתי מזרחי, אמרתי מרוקאי. אתה חייב הוא ענה: 'אני רוצה אבל אין"', אמרה לויצקי.

בית המשפט העליון

בית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/Flash90.

עוד הוסיפה ואמרה כי "אמרתי לו: 'אין דבר כזה אין, המדינה כבר בת שישים מה אתה חושב כל הלבנים שהבאת לפה כולם גואנים? אחד אחד? כל הטריקלים הם כולם עילויים? לא'. אבל הוא לא קיבל את זה, ולא רק הוא – אחריו אותו הדבר. עד היום זה לא תוקן כמו שצריך".

"צר לי שרואים בי אויב העם"

נזכיר כי נשיא בית המשפט העליון לשעבר, יצא בראיון לכאן חדשות יצא הערב נגד הרפורמה של שר המשפטים, יריב לוין. "השר לוין אסף את כל ההצעות הרעות שנעשו במשך השנים וחיבר אותן ביחד לאיזושהי שרשרת שהיא חונקת את הדמוקרטיה הישראלית". אין רעה גדולה מזאת כמהפכה חוקתית, הדבר המקביל ביותר זו מהפכה של טנקים", אמר ברק בראיון.

בית המשפט העליון

בית המשפט העליון צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

נשיא בית המשפט העליון לשעבר הגיב לביקורת הציבורית כלפיו. "צר לי שרואים בי אויב העם. אני תמיד חשבתי שאני משרת את העם הזה, שאני עושה כל מה שביכולתי ושפסקי הדין שנתתי, באלפים, מתחברים עם ההיסטוריה שלנו, הציונות שלנו והביטחון שלנו. צר לי שחושבים שהבאתי את התקלה הזו, אם היו חושבים שלהרוג אותי יפסיק את כל הטלטלה הזו - אני מוכן לעמוד בפני כיתת יורים", אמר ברק.