לפיד במתקפה: מדובר בעבריינים שמנסים לכופף את הדמוקרטיה

ראש האופוזיציה הביע את התנגדותו להגיע להסכמות עם הליכוד ומפלגות הקואליציה בנושא הרפורמה במערכת המשפט: "מדובר בניסיון של אדם עם תיקים פליליים חמורים ועבריין מורשע להנדס את הדמוקרטיה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 31/01/23 08:01 ט בשבט התשפג

לפיד במתקפה: מדובר בעבריינים שמנסים לכופף את הדמוקרטיה
פלפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בישיבת סיעה של המחנה הממלכתי, חבר הכנסת ושר הביטחון לשעבר, בני גנץ, טען כי הרפורמה המשפטית פוגעת גם בביטחון ופנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר המשפטים, יריב לוין להגיע להסכמות בנושא. הבוקר (ג') התראיין לרדיו 103FM, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, והביע את התנגדותו  להסכמות עם הליכוד ומפלגות הקואליציה בנושא הרפורמה במערכת המשפט.

"פשרות? אני מסרב להעמיד פנים שמדובר בדיון אקדמי על מערכת המשפט, מדובר בניסיון של אדם עם תיקים פליליים חמורים ועבריין מורשע להנדס את הדמוקרטיה לטובתם האישית - זה לא ענייני, זה עבריינים שמנסים לכופף את הדמוקרטיה", אמר לפיד.

נתניהו עם יריב לוין

"זה עבריינים שמנסים לכופף את הדמוקרטיה". נתניהו עם יריב לוין צילום: יונתן סינדל פלאש 90

"אני נלחמתי ב־BDS כשסמוטריץ' עוד היה נער גבעות"

לפיד התייחס גם לדבריו של שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' שטען כי הוא משתף פעולה עם ה-BDS. "אני נלחמתי ב־BDS כשסמוטריץ' עוד היה נער גבעות, שלא יבלבל את המוח. אני נאבק למען מדינת ישראל כל חיי, יש לכם הטכניקה הזו שהם תמיד הופכים את השפה. כשהם מנסים לפרק את הדמוקרטיה הם קוראים לזה חיזוק הדמוקרטיה, כשהם מנסים לדרוס את בית המשפט הם קוראים זה חיזוק בית המשפט".

השר סמוטריץ

"אני נלחמתי ב־BDS כשסמוטריץ' עוד היה נער גבעות". השר סמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש האופוזיציה הוסיף ואמר כי "לא נפסיק להילחם ברחובות, בכנסת, בבתי המשפט ובכל מקום אפשרי. לקואליציה יש רוב ואם היא מחליטה שהיא מבטלת את הדמוקרטיה קשה מאוד לעצור אותה, בגלל זה צריך לכנס את כל הכוחות לעבוד ביחד בכל דרך אפשרית ובכל זירה אפשרית".