עם 4 גשרים ושביל אופניים: כביש הכניסה הדרומית לחריש מתקדם שלב נוסף

בימים אלה פרסמה חברת "נתיבי ישראל" מכרז לקבלנים לתכנון וביצוע החלק המערבי של כביש 611 שיקל על כניסת כלי הרכב לחריש. ראש העיר: "הכביש החדש מקדם אותנו למטרה העיקרית שלנו, חיבור חריש לכביש שש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/23 15:50 ח בשבט התשפג

עם 4 גשרים ושביל אופניים: כביש הכניסה הדרומית לחריש מתקדם שלב נוסף
הדמיית הכביש | , צילום: נתיבי ישראל

בשורה תחבורתית חשובה לתושבי חריש. הקמת כביש הכניסה הדרומית לחריש מתקדמת שלב: בימים האחרונים פורסם מכרז לקבלנים לתכנון וביצוע החלק המערבי של כביש 611. היציאה למכרז ולשלבי הביצוע על ידי חברת "נתיבי ישראל" מתוקצבת במסגרת החלטת ממשלה לחריש שהתקבלה לפני כחצי שנה לאחר מאמצים גדולים של העירייה.

הבסיס לחיבור ישיר של חריש לכביש 6

עבודות מקדימות כבר בוצעו בשטח, וגם שלב התכנון המפורט של הכביש כבר הסתיים. השלב הנוכחי כולל יצירת תוכניות עבודה וביצוע העבודה עצמה. העבודות צפויות להתחיל בתוך מספר חודשים ולהימשך שנתיים וחצי.

פרויקט הקמת הכביש החדש כולל בין היתר את הקמתם של ארבעה גשרים, שביל אופניים לכל אורכו, מעברים לבעלי חיים, שיקום נופי ועוד. הכביש החדש ייצא משדרות האחווה, סמוך לשכונת הפרחים, יתחבר לכביש 574, ויהיה הבסיס לחיבור ישיר של חריש לכביש 6 בהמשך.

הקמת כניסה נוספת לחריש היא חלק מההתפתחות של חריש והתקדמות האכלוס. המהלך הזה מצטרף לפתיחת מחלף מג"ב לפני כשנה, מחלף שהקל על עומסי התנועה ביציאה מחריש ובכניסה אליה בשעות העומס, ומאפשר גם עשרות נסיעות ביום בתחבורה הציבורית לחריש וממנה, שנוספו בספטמבר 2022. מהלך נוסף וארוך טווח שהעירייה מקדמת מול הממשלה הוא רכבת לחריש. בלחץ העירייה, אושרה לאחרונה בחינת חלופה להקמת תחנת רכבת בחריש, סמוך לכניסה לעיר.

הדמיית הכביש |

הדמיית הכביש | צילום: נתיבי ישראל

"כביש 611 החדש מקדם אותנו למטרה העיקרית"

ראש העיר יצחק קשת הודה למשרד התחבורה ולחברת נתיבי ישראל, ואמר כי "כביש 611 החדש מקדם אותנו למטרה העיקרית שלנו, חיבור חריש לכביש 6, חיבור שנתמך בדעתם של מומחי תחבורה מהמובילים בארץ. אני מאמין שיחד עם כינונה של הממשלה החדשה והמינוי המחודש של מירי רגב לשרת התחבורה, יהיו לנו בקרוב בשורות גם בעניין בעניין הזה".

דימה פריצקר, מנהל אגף פרויקטים צפון בחברת "נתיבי ישראל", מברך גם הוא על הוצאת המכרז לכביש 611. "מדובר באבן דרך נוספת בהתפתחותה של העיר חריש כעיר הנמצאת בתנופת בנייה והתרחבות. הפרויקט עתיד לתת מענה תחבורתי בהתאם לגידול התנועה הצפוי באזור".