שגרירות ארה"ב בטורקיה באזהרה חריגה: לא להתקרב לבתי כנסת באיסטנבול

שגרירות ארצות הברית בטורקיה הזהירה את אזרחיה מפני התקפות תגמול אפשריות של טרוריסטים נגד כנסיות, בתי כנסת ונציגויות דיפלומטיות באיסטנבול בעקבות כמה הפגנות באירופה שבהן הוצתו ספרי קוראן

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 30/01/23 13:08 ח בשבט התשפג

שגרירות ארה"ב בטורקיה באזהרה חריגה: לא להתקרב לבתי כנסת באיסטנבול
צילום: shutterstock

שגרירות ארצות הברית בטורקיה הזהירה היום (ב') את אזרחיה מפני התקפות תגמול אפשריות של טרוריסטים נגד כנסיות, בתי כנסת ונציגויות דיפלומטיות באיסטנבול או במקומות אחרים שתושבי המערב פוקדים אותם, במיוחד באזורי ביוגלו, גלטה, טקסים ואיסתיקלאל. הרשויות בטורקיה חוקרות את הנושא הזה. האזהרה יוצאת בעקבות כמה מקרים של הפגנות אנטי-טורקיות באירופה שבהן הוצתו ספרי קוראן.

כמו כן, השגרירות הוציאה כמה הנחיות לאזרחיה המתיירים באיסטנבול: להישאר ערניים, להימנע מאירועים המוניים, לשמור על פרופיל נמוך, להיות מודעים לסביבה בה הם נמצאים, לעקוב אחר המדיה המקומית ולעיין באתר האינטרנט כדי לקבל התראות והודעות עדכניות.

בשבדיה שרפו קוראן במחאה נגד טורקיה

בהפגנה שנערכה לפני כשבועיים מול נציגות טורקיה במדינה, שרפו מפגינים בשבדיה, הולנד ודמנרק את ספר הקוראן הקדוש למוסלמים, בעקבות ההתנגדות של טורקיה לאשר את בקשתם של שבדיה ופינלנד להצטרף לנאט"ו.

הפגנות של מוסלמים בשבדיה

הפגנות של מוסלמים בשבדיה צילום: shutterstock

נזכיר כי בשבוע שעבר מפגינים שבדים תכיננו להפגין מול שגרירות ישראל במדינה במחאה על המדיניות הישראלית, כחלק מהמחאה מבקשים המפגינים לשרוף ספר תורה במהלך ההפגנה ובקשה אף הוגשה לרשויות. 

גלעד ארדן:  "יש הבדל בין חופש ביטוי לבין לחלל ולשרוף"

בעקבות הדיווח כי בשבדיה מתכננים לשרוף ספר תורה, שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן הגיב אמר בתגובה: "אני חושב שזה דבר מזעזע, יש הבדל בין חופש ביטוי לבין לחלל ולשרוף. אנחנו לא צריכים תזכורות יותר ברורות לאמירה בידוע ש'במקום שבו שורפים ספרים, גם ישרפו בו דבר בני אדם'. אני מצפה מממשלת שבדיה להתערב ולמנוע את האירוע המזעזע הזה, אני אפנה לשגרירת שבדיה באו"ם במחאה על האירוע הזה". בכל מקרה נראה כי אם הדבר אכן יאושר, הוא עלול להוביל למשבר רציני בין המדינות וייתכן והדברים אף יגיעו לפתחם של הדרגים הגבוהים בשני הממשלים.