טרור באיסטנבול גורמים ביטחוניים לישראלים בטורקיה: תישארו במלון

6 בני אדם נהרגו ועוד 81 נפצעו בפיצוץ שהתרחש ברחוב איסתכלל בלב העיר איסטנבול | במשרד החוץ בודקים אם ישנם פצועים ישראלים באירוע | ארדואן בתגובה לפיגוע: "מתקפה מתועבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/22 20:30 יט בחשון התשפג

גורמים ביטחוניים לישראלים בטורקיה: תישארו במלון
טורקיה, צילום: shutterstock

טרור באיסטנבול: פיצוץ עז נשמע היום (א') ברחוב איסתכלל שבמרכז איסטנבול, אזור הומה אדם בעיר. לפי הדיווחים, לפחות שישה בני אדם נהרגו ועוד 81 נפצעו. כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירת האירוע לצד אמבולנסים. בהוראת המשטר, התקשורת הטורקית ירדה משידורים חיים.

https://twitter.com/azgeopolitics/status/1591787929911046145?s=46&t=1o1XdsRLerEy7mZlC4daxQ

נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, אמר בתגובה לפיצוץ: "מתקפה מתועבת. יש שישה הרוגים ו-53 אזרחים פצועים, אלו המספרים שקיבלתי ממושל המחוז. נשים את ידינו על מבצעי הפיגוע, שהתרחש במעורבות של אישה". 

גורם ביטחוני: להישאר במלון להקשיב להמלצות ולהנחיות של גורמי הביטחון

ממשרד החוץ נמסר: "בהמשך לאירוע באיסטנבול, המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ והקונסוליה הישראלית באיסטנבול בודקים האם היו ישראלים מעורבים באירוע. כשיהיו עדכונים נוספים נעדכן. נבקש להבהיר כי הקונסולית באיסטנבול, יחד עם כל צוות הקונסוליה בודקים את כל הדיווחים מול הרשויות המקומיות אך לא ידוע כרגע על ישראלי מנותק קשר".

https://twitter.com/yusrasaskari/status/1591788473941430275?s=46&t=1o1XdsRLerEy7mZlC4daxQ

גורם ביטחוני מוסר כי "לישראלים שנמצאים באיסטנבול - ההמלצה היא כרגע להישאר במלון עד שהדברים מתבהרים ולהקשיב להמלצות ולהנחיות של גורמי הביטחון".

'כחול לבן עם ארדואן' - גנץ נפגש עם נשיא טורקיה: "יחסים חשובים"

נציין כי הפיגוע מגיע אחרי נרמול היחסים בין טורקיה לישראל לאחר שנים של נתק. כזכור, לפני כשבועיים, נפגש שר הביטחון בני גנץ, עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. בפתח הפגישה הודה שר הביטחון לנשיא טורקיה על הפעולות שעשו ועושות סוכנויות הביטחון הטורקיות למען הצלת חיי ישראלים ויהודים מהקהילה המקומית בטורקיה. לפעילות הזו מול הטרור יש משמעות רבה ליכולת לחזק את שיתוף הפעולה ולחדש את יחסי הביטחון הרשמיים בין המדינות.

בני גנץ וארדואן

בני גנץ וארדואן צילום: לשכת העיתונות הטורקית

בפגישה דנו השניים בשורה של סוגיות אסטרטגיות, ובמחויבות שתי המדינות לפעול למען יציבות, שגשוג וביטחון במזרח התיכון ובמזרח הים התיכון. בפתח היום הניח שר הביטחון זר במוזליאום לזכרו של נשיאה הראשון של טורקיה מוסטפא כמאל אטאטורק. מוקדם יותר היום, פגש גנץ את מקבילו הטורקי שם עדכן גנץ כי הנחה את אנשי משרדו לחזור לשיתופי הפעולה עם הטורקים.