"איים והתפרע": גבר כבן 30 נעצר בחשד לתקיפת כתבי ערוץ 13

בפעילות תחנת שפט של מחוז ירושלים, נעצר חשוד בחשד לתקיפה ואיומים כלפי צוותי תקשורת של ערוץ 13 שדיווחו בזירת הפיגוע שארע בליל שישי בשכונת נווה יעקב בירושלים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/01/23 17:09 ז בשבט התשפג

"איים והתפרע": גבר כבן 30 נעצר בחשד לתקיפת כתבי ערוץ 13
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בפעילות תחנת שפט של מחוז ירושלים, נעצר הערב (א') חשוד בחשד לתקיפה ואיומים כלפי צוותי תקשורת של ערוץ 13, העיתונאים אודי סגל ואלון בן דוד, שדיווחו אמש בזירת הפיגוע שארע בליל שישי בשכונת נווה יעקב בירושלים. מחקירת המשטרה עולה כי החשוד שנעצר, בשנות ה-30 לחייו, תושב צפון ירושלים, איים והתפרע במקום כלפי צוות תקשורת, ולכן הוא נעצר והועבר לחקירה בתחנת המשטרה בחשד לאיומים ותקיפה.

במהלך ההתקהלות, חלק מהמשתתפים התפרעו, צעקו וניסו להפריע לצוותי תקשורת שהיו במקום ובשלב מסוים אף הפרו את הסדר תוך הפלת גדרות. השוטרים שפעלו במקום, הרחיקו את המתפרעים ופעלו למניעת חיכוך ואלימות כלפי צוותי התקשורת, ונפתחה חקירה במשטרה בעקבות המקרה.

אלון בן דוד

אלון בן דוד צילום: Moshe Shai/Flash90

השר קרעי מגבה את כתבי ערוץ 13: "עיתונות חופשית - אחת מאבני היסוד"

התגובות לאירוע הקשה לא איחרו להגיע כשעיתונאים רבים הביעו תמיכה בשני העיתונאים שהותקפו. היום מגיעה גם תגובתו של שר התקשורת שלמה קרעי, בציוץ בטוויטר כתב השר קרעי: "אני מגנה את תקיפת עיתונאי חדשות 13 אמש בנווה יעקב. אסור להשתמש באלימות כנגד אף אחד, משום סיבה. כולנו אבלים וכואבים על הטבח הנורא וזה המאחד ולא המפריד בינינו. עיתונות חופשית ומגוונת היא אחת מאבני היסוד בדמוקרטיה. נפעל לשם כך ביתר שאת".

אודי סגל

אודי סגל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל חדשות 13, יורם אלטמן הגיב לתקיפת העיתונאים וכתב: "אני מגנה בתוקף את הניסיון לפגוע בצוות חברת חדשות 13. גילויי אלימות פיזית או מילולית כלפי עיתונאים וצוותי תקשורת מכלי תקשורת כלשהו, המגיעים לסקר ולדווח מהשטח בזמן אמת זה חציית קו אדום. אני מחזק את ידיהם של אנשי חברת החדשות ובטוח כי ימשיכו לעשות את עבודתם החשובה ללא מורא. תקשורת חופשית היא בנשמת אפה של הדמוקרטיה וכל ניסיון לפגוע בה הוא ניסיון לפגוע בדמוקרטיה הישראלית".