שינוי מדיניות: ביתו של המחבל שפצע ולא הצליח לרצוח - יאטם

ביתו של המחבל בן ה-13 שביצע את פיגוע הירי בעיר דוד בו נפצעו שני ישראלים באורח קשה ייאטם לקראת הריסה | נתניהו ביקש מהשב"כ חוות דעת מידית והנחה להגיש הצעת חוק ממשלתית לעניין שלילת אזרחות ממחבלים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/01/23 16:08 ז בשבט התשפג

שינוי מדיניות: ביתו של המחבל שפצע ולא הצליח לרצוח - יאטם
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות דרישתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמש (מוצאי שבת) בישיבת הקבינט הביטחוני והיום בישיבת הממשלה, התקבלה החלטה פה אחד ולפיה יאטם ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בעיר דוד בו נפצעו שני ישראלים באורח קשה.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בירך על ההחלטה ומסר כי "זהו עוד צעד חשוב במגוון הצעדים שננקוט נגד הטרור, לחיזוק המשילות והגברת ההרתעה. במקביל להצעות החשובות שעלו היום בממשלה לשלילת זכויות למחבלים ומשפחותיהם חשוב שנעשה צעדים אופרטיביים ומידיים ושינוי המדיניות של אטימת הבית גם למי שלא רצח הוא אחד מהם".

ההנחיות של נתניהו כדי למנוע את גל הטרור

ראש הממשלה בנימין נתניהו, כחלק מהדיון בממשלה, הביא מספר הנחיות. נתניהו הנחה את השב"כ להביא באופן מיידי חוות דעת בעניין ביצוע צעדים מרתיעים נוספים כלפי בני משפחות מחבלים שהביעו תמיכה בטרור. כמו כן, הוא ביקש ממ"מ שר הפנים והיועמ"שית לממשלה להגיש הצעת חוק ממשלתית לעניין שלילת תושבות ואזרחות ממחבלים, והרחקתם לשטחי הרש"פ.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנוסף ראש הממשלה ביקש משר העבודה והיועמ"שית לממשלה להכין תזכיר חוק למתן אפשרות לפטר באופן מיידי עובדים שתמכו בטרור, ללא צורך בשימוע. כמו כן, הבהיר כי הממשלה תומכת במתן פטור מחובת הנחה לכל הצעת חוק שעוסקת בנושאים אלו, של חיזוק ההרתעה בדרך של פגיעה בסביבה הקרובה של המחבלים.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המחבל נאטם: הצעדים שהממשלה מתכננת בתגובה לפיגוע

כזכור, כוחות הביטחון פעלו הלילה במזרח ירושלים ואטמו את ביתו של המחבל מהפיגוע הקשה בשבת, בנווה יעקב. איטום הבית מגיע לאחר שורת החלטות שקיבל אמש הקבינט המדיני בטחוני ולאחר הטחת האשמות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביועמ"שית. 

בהודעת המשטרה נכתב: "בהתאם להחלטת הדרג המדיני, הלילה כוחות משטרה של מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב וצה"ל, פעלו באזור א-טור שבמזרח ירושלים לאיטום בית המחבל עלקם חיירי, שביצע פיגוע ירי שלשום בערב בנווה יעקב שבו נרצחו שבעה בני אדם ונפצעו נוספים". 

צפו באיטום בית המחבל, הלילה: