התגובות למסיבת העיתונאים גנץ: "ההיסטוריה לא תסלח לך על החרבת שיטת הממשל והקרע בעם"

האופוזיציה סוערת בעקבות מסיבת העיתונאים שקיימו ראש הממשלה ושרי האוצר, הכלכלה והחוץ, במענה לאזהרות נגיד בנק ישראל | לפיד: "ביבי חלש והוא יודע שהוא מוביל לפגיעה אנושה בכלכלה הישראלית". קריב: "הוא בוחר להסית נגד האופוזיציה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/01/23 19:33 ג בשבט התשפג

גנץ: "ההיסטוריה לא תסלח לך על החרבת שיטת הממשל והקרע בעם"
בני גנץ | , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיימו הערב (ד') מסיבת עיתונאים יחד עם שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן. הארבעה דיברו מול המצלמות בעקבות המפגש שנערך אתמול בין נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, לבין נתניהו - פגישה בה הזהיר הנגיד מפני השלכות הרפורמה במערכת המשפט על הכלכלה הישראלית. ההסברים שסיפקו הארבעה בנוגע לרפורמה הסעירו את האופוזיציה. 

"ביבי חלש והוא יודע שהוא מוביל לפגיעה אנושה בכלכלה הישראלית"

יו"ר האפוזיציה, יאיר לפיד, אמר כי "מסיבת העיתונאים ההיסטרית והמזיעה של נתניהו לא משאירה שום מקום לספק". לפיד הוסיף: "ביבי חלש והוא יודע שהוא מוביל לפגיעה אנושה בכלכלה הישראלית. כל אזרחי ישראל ישלמו עליה מהכיס שלהם וישלמו ביוקר".

יאיר לפיד

יאיר לפיד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לדבריו של חבר הכנסת בני גנץ, נתניהו מזלזל במפגינים, מאיים על היועמ"שית ומבטל את הנגיד, "אבל הסיבה לעצור את ההפיכה המשטרית היא לא רק ירידה בדירוג האשראי ולא רק ההגנה על מפקדי צה"ל בחו"ל שתפגע - אלא קודם כל ומעל הכל משום שהיא תהרוס את הערכים הבסיסיים שעליהם הוקמה מדינת ישראל. נתניהו, ההיסטוריה לא תסלח לך על מסע החרבת שיטת הממשל והקרע שאתה יוצר בעם. עוד לא מאוחר לעצור". 

"האמת ונתניהו כרגיל לא קשורים"

גלעד קריב ממפלגת העבודה אמר כי "מסיבת העיתונאים הבהולה מלמדת כי המחאה הציבורית והאזהרות של הקהילה העסקית והכלכלית מטרידות את נתניהו, אלא שכדרכם של מנהיגים פופוליסטים ולאומנים הוא בוחר להסית נגד האופוזיציה שממלאת את חובתה הציבורית, ומבטל במחי יד את האזהרות של ראשי המשק והכלכלה". קריב הוסיף ואמר כי מן הראוי שבמקום לכנס מסיבות עיתונאים "ראש הממשלה ירסן את שותפיו הקיצוניים ויודיע על עצירת המהלכים נגד מערכת המשפט". 

גלעד קריב, הגיש תלונה במשטרה

גלעד קריב | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר רשות החשמל לשעבר בזמן תהליך הוצאת הגז, חברת הכנסת אורית פרקש הכהן, מסרה: "האמת ונתניהו כרגיל לא קשורים. ‏נתניהו: 'בגלל משפטיזציה לא יצא הגז מהאדמה והייתי צריך ללכת לבית משפט'. ‏האמת: אין קשר. מאגר תמר כבר עבד - הגז כבר יצא מהאדמה - כשנתניהו הלך לבג"צ. ההליך נגע בכלל לטענות נגד תנאי מתווה הגז שהיה מאוחר להפעלת המאגר (מחיר ועוד). אין קשר להפעלת המאגר", כך טענה.

חבר הכנסת מישראל ביתנו, אלכס קושניר אמר: "מקשיב למסיבת העיתונאים של ראש הממשלה… עכשיו גם חברות הדירוג הבינלאומיות הן חלק מגוש השמאל… אם זאת הדרך של נתניהו להרגיע את המשקיעים הזרים אני מתחיל לדאוג…".

לפיד בהפגנה במוצאי השבת האחרונה: