הותר לפרסום: שני בניו של השר מיהדות התורה חשודים בעסקת שוחד

משה ונוחי פרוש זומנו יחד עם חשודים נוספים לחקירה בלהב 433, שנתיים אחרי פרסום תחקיר במסגרתו פורסם שבניו השר היו מעורבים בנסיון עסקת שוחד מעגלית עם מועמד שרץ לראשות עיריית צפת | השניים שוחררו לביתם

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/23 10:34 ג בשבט התשפג

הותר לפרסום: שני בניו של השר מיהדות התורה חשודים בעסקת שוחד
השר מאיר פרוש, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

הותר לפרסום: המשטרה מתירה היום (ד') לפרסם כי שני בניו של השר מאיר פרוש, נחקרו ביחדית 433 בחשד לעבירות של טוהר המידות. הבנים, משה ונוחי זומנו לחקירה במשרדי 433 כשנתיים לאחר שנחשפו החשדות לשחיתות מצידם, השניים שוחררו לאחר חקירתם.

המעורבים - זרם מתוך מפלגת יהדות התורה

בהודעת המשטרה נאמר כי "היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 (יאח"ה), פתחה בשנת 2020 בחקירה בחשד למעורבותם של עובדי ציבור בעיר בית"ר עילית, בעבירות של טוהר המידות, בקשר להעברת כספים למוסד חינוכי בעיר בית"ר עילית. אתמול (ג'), החקירה הפכה לגלויה, ובמסגרתה זומנו לחקירה מספר חשודים. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים".

חקירת בניו של השר פרוש מגיעה ברקע תחקיר שפרסם העיתונאי אהרון רבינוביץ' מ"הארץ". בתחקיר נחשפה לכאורה עסקת שוחד בה היו מעורבים בכירים בסיעת שלומי אמונים, זרם במפלגת יהדות התורה. על פי התחקיר, נערכה עסקת שוחד מסועפת במסגרתה לתושב העיר בית"ר עלית שגיסו התמודד לראשות עיריית צפת, הוצע סכום כסף בתמורה לכך שילחץ על גיסו לפרוש מן המירוץ לבחירות.

ההקלטות של הבן

בהקלטות מהפגישה תועד בנו של השר פרוש, משה כשהוא מנסה לשכנע את תושב העיר באמצעות סכומים גדולים: "אני מפקיד אצלו (עו"ד שהצדדים הכירו. ש.ה) 700 אלף שקל מזומן בשקית. אני רוצה שזה יקרה מחר. יכול לקחת עשרה ימים או שבועיים עד שזה יעבור, אני לא רוצה לשרוף זמן. זה מומנטום, אתה צריך לארגן את השוונג".

הוא מוסיף ואומר: "אנחנו רוצים שהוא ינצח, זה מומנטום. אתה יודע שאנחנו עובדים בעוד מקום, בעוד עיר. כל יום שעובר אנחנו מפספסים מומנטום. בחירות זה מומנטום. צריך לרכוב על גל ולהעצים אותו". סופה של הפרשה היא שהעסקה לא יצאה לפועל וגיסו של אותו תושב הפסיד בבחירות, אך במשטרה חוקרים את פרוש בחשד לעבירות שוחד.

תגובת בניו של השר

עו"ד עופר ברטל ממשרד ברטל כהן, המייצג את משה ונוחי פרוש מסר: "מדובר במשא ומתן פוליטי, שהיה מותנה באישור יועצים משפטיים. בהקלטה נאמר כמה פעמים באופן ברור, שכל הסכמה כפופה לאישורם - ככל שיינתן. המשא ומתן לא הסתיים, כך שמדובר בביצה שמעולם לא נולדה. אנו בטוחים שכפי שהתיק נסגר בעבר - כך ייסגר גם הפעם".