למרות דרישת נתניהו: הפרקליטות דורשת להחזיר את נהגי השיירה שפוטרו

בפרקליטות המדינה הוציאו מכתב המורה למשרד ראש הממשלה להחזיר לעבודה את נהגיי שיירת ראש הממשלה שפוטרו. הדרישה מגיעה לאחר שהמשנה ליועמ"שית הכריע כי הפיטורין לא תקפים | הנהגים מאיימים: "נפנה לבית המשפט"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/01/23 18:34 ב בשבט התשפג

למרות דרישת נתניהו: הפרקליטות דורשת להחזיר את נהגי השיירה שפוטרו
שיירת ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פיטורי נהגי ראש הממשלה: פרקליטות המדינה דורשת ממשרד ראש הממשלה להחזיר את נהגי שיירת ראש הממשלה שפוטרו לאחר דרישת נתניהו. במכתב שנשלח היום (ג') על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, דורשים בפרקליטות להחזיר את הנהגים לעבודה והדגישו כי מטעם משרד ראש הממשלה לא נשלחה בקשה רשמית לפיטוריהם ובמידה ותוגש נדרשת פעולה בשני שלבים על מנת לפטרם.

במכתב החתום על ידי עו"ד מני קריטנשטיין ומשה וילינגר מפרקליטות מחוז ירושלים נכתב כי "יש לבטל כל הנחייה שהתקבלה ביחד לשינוי תפקידם, משרתם או מעמדם של הנהגים במשרד, בניגוד למגבלות הקבועות בהסדר ניגוד העניינים של ראש הסגל".

שתי הפעולות הנצרכות על מנת לפטר את הנהגים

במכתב מציינים הפרקליטים כי במידה ורוצה משרד ראש הממשלה לפטר את הנהגים, נצרכת פעולה בשני שלבים: "האחד, בחינת העניין בהיבט הסדר ניגוד העניינים באופן שתוגש פניה מאת משרד ראש הממשלה, זאת בשל היותם עדים במשפטו של ראש הממשלה. השני, וככל שהפניה האמורה תענה בחיוב, בחינת העניין בהתאם לכללי משפט העבודה".

נתניהו

נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"כל עוד לא הונחה בפני היועץ המשפטי לממשלה בקשה כתובה ומנומקת בהתאם להסדר ניגוד העניינים וזו נבחנה והתקבלה בעניינה החלטה, אין מנוס ממתן צו זמני לעת הזאת" נכתב. כזכור, לפני כשבוע הצהירו הנהגים שפוטרו כי במידה ולא יוחזרו לעבודה, יפנו לבית המשפט וכי המשנה ליועמ"שית, עו"ד גיל לימון קבע כי פיטורייהם לא אפשריים.

דרישתו של נתניהו להחליף את הנהגים

כזכור, הדרישה של נתניהו הגיעה על רקע מה שכינו בסביבת נתניהו "טעמי שמירה על אמון" וכי נתניהו לא סומך על הנהגים ששירתו בתפקיד בעת כהונת ראשי הממשלה בנט ולפיד. ייתכן וכי אחד הגורמים לכך הוא הסיפור של בנו של נתניהו שכזכור, הוקלט לפני מספר שנים על ידי הנהג ברכב הממשלתי מה שגרם לפיצוץ פרשת ביקורו של יאיר נתניהו במכון החשפנות, נתניהו אף תבע לאחר מכן את הנהג לאחר שזה מכר את ההקלטות לערוץ תקשורת.