בש"ס רוצים לשנות את השטרות של מדינת ישראל וזו הסיבה

על פי הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת מש"ס, רוצים במפלגה להוסיף לשטרות במדינת ישראל את הכיתוב, בדומה לשטרות הדולר האמריקאים. הסערה הבאה בדרך?

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/01/23 17:15 ב בשבט התשפג

בש"ס רוצים לשנות את השטרות של מדינת ישראל וזו הסיבה
מפלגת ש"ס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יוזמה חדשה: יוזמה חדשה של חברי הכנסת של ש"ס עלולה להביא לסערה הבאה במערכת הפוליטית. על פי ההצעה, בש"ס מעוניינים להוסיף לשטרות של מדינת ישראל את הכיתוב: "בהשם אנחנו בוטחים" בדומה לדולר האמריקאי עליו כתוב: "in god we trust - באל אנו בוטחים".

הצעת החוק של ש"ס:

הצעת החוק

הצעת החוק צילום: צילום מסך

ההסברים שסיפקו חברי ש"ס

בתיקון לסעיף 42 בחוק נכתב: "בחוק בנק ישראל, בסופו יבוא "וכן את הכיתוב 'בהשם אנו בוטחים'". בדברי ההסבר הם מוסיפים: "העם היהודי אמון על האמונה הברורה והפשוטה שהכל מאת ה' יתברך ובתוך כך גם השפע הכלכלי, כנאמר בברכת המזון "כי הוא אל זן ומפרנס לכל" וכנאמר בתהלים קמה טז: "פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון".

עוד נכתב בהצעה: "על כן, ישנה חשיבות בהכרת תודה לאל ובהבעת אמונה על גבי השטרות של מדינת ישראל.  יש לציין את מבטחינו בה' כפי שנוהגת ארצות הברית, שמטביעה על גבי שטרות הדולר את הכיתוב "IN GOD WE TRUST", שמשמעו ב"אל נשים מבטחינו", כסגולה להצלחתה הכלכלית של מדינת ישראל. לפיכך, מוצע לקבוע כי יוטבע הכיתוב "בהשם אנו בוטחים" על גבי שטרי הכסף והמעות של מדינת ישראל".