בית המלוכה הבריטי חושף פרטים חדשים על טקס ההכתרה

מיליונים צפויים להשתתף בחגיגות ההכתרה של מלך בריטניה החדש, ולרגל סוף שבוע של חגיגות שיערך בחודש מאי הממשלה פרסמה את רשימת האירועים: קונצרטים, ארוחות צהריים והתנדבות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/01/23 16:27 א בשבט התשפג

בית המלוכה הבריטי חושף פרטים חדשים על טקס ההכתרה
המלך צ'ארלס והמלכה הרעיה קמילה, צילום: שגרירות בריטניה בישראל

חצי שנה חלפה מאז הלכה לעולמה מלכת בריטניה אליזבת' השנייה, והממשלה הבריטית פרסמה היום (ב') פרטים חדשים על חגיגות ההכתרה הרשמיות של בנה הבכור צ'ארלס, שתתקיים ב-6 במאי. מיליוני אנשים ברחבי המדינה צפויים להשתתף בחגיגות, במהלך סוף שבוע ארוך של אירועים מיוחדים. 


ההכתרה תתקיים בבוקר יום שבת ה-6 במאי במנזר ווסטמינסטר, לונדון, כפי שנהוג ב-900 השנים האחרונות, ותנוהל על ידי הארכיבישוף מקנטרברי. עשרות אלפי אנשים צפויים לבקר בעיר הבירה כדי לקחת חלק באירוע הייחודי וההיסטורי הזה, כשמיליונים נוספים יצפו מהבית, ברחבי בריטניה וברחבי הגלובוס. סביב ההכתרה מתוכננים מספר אירועים גדולים כולל ארוחות צהריים קהילתיות, אלפי מסיבות רחוב, ויוזמה בשם The Big Help Out במהלכה יפגשו קהילות למען עשייה התנדבותית משותפת.

כולם מוזמנים להצטרף לאירוע ההיסטורי

ביום ראשון, ה-7 במאי, ייערך קונצרט הכתרה מרהיב בטירת וינדזור, אשר ישודר על ידי רשת ה- BBC ויציג את המורשת התרבותית המגוונת של המדינה בתחומי המוזיקה, התיאטרון והריקוד. אחד משיאי הקונצרט יהיה "Lighting up the Nation" במהלכו יוארו מקומות איקוניים שונים ברחבי בריטניה באמצעות הקרנות גרפיות, מופעי לייזר, ותצוגות רחפנים ותאורה. כרטיסים למופע יחולקו לציבור הרחב בחינם על ידי הגרלה בהרשמה מראש.
 
מישל דונלאן, השרה לענייני דיגיטל, תרבות, מדיה וספורט בממשלת בריטניה, הסבירה כי ההכתרה של שני בני הזוג היא אבן דרך משמעותית בהיסטוריה של בריטניה ושל מדינות חבר העמים. "סוף השבוע יפגיש אנשים וקהילות כדי לחגוג את המלוכה ואת התערובת הייחודית של מסורת ומודרניות,  תרבות וקהילה שהופכת את המדינה שלנו לגדולה. כולם מוזמנים להצטרף, בכל יום, בין אם זה על ידי אירוח מסיבת רחוב מיוחדת, צפייה בטקס ההכתרה או קונצרט מרהיב בטלוויזיה, או לקחת את זה צעד קדימה במהלך The Big Help Out כדי לעזור למטרות שחשובות להם".