"החוק לא בא לפגוע בעיתונאים ולא למנוע חשיפת עוולות"

חבר הכנסת הגיש אתמול את הצעת החוק הראשונה שלו, בה הוא מבקש לקבוע כי גם מעשה של פרסום הקלטה של אדם ברבים יהווה עבירה פלילית. הבוקר הוא אומר כי אין בכוונת הצעתו לפגוע בעבודת העיתונאים: "בא להגן על צנעת הפרט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/23 09:00 א בשבט התשפג

"החוק לא בא לפגוע בעיתונאים ולא למנוע חשיפת עוולות"
בועז ביסמוט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת מהליכוד בועז ביסמוט הגיש אתמול את הצעת החוק הראשונה שלו, שתכליתה לאסור הקלטה של כל אדם  ללא רשותו וללא ידיעתו. הצעה זו עוררה את זעמם של אנשי תקשורת רבים, והבוקר (ב'), ביסמוט, עיתונאי מוערך בעברו, הסביר כי החוק לא יפגע בעיתונאים. 

את הדברים אמר חבר הכנסת במהלך ראיון בגל"צ: "החוק לא בא לפגוע בעיתונאים ולא למנוע חשיפת עוולות. הוא בא להגן על צנעת הפרט, עבור אלה שניהלו שיחה פרטית ויש דברים אינטימיים שלא בא להם שישמעו".

אתמול כתב ביסמוט בחשבון הטוויטר שלו: "שמים סוף להקלטות סתר! הגשתי היום תיקון להצעת חוק, בה אני דורש לקבוע כי גם מעשה של פרסום הקלטה של אדם ברבים יהווה עבירה פלילית! בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, כל אדם יכול להקליט שיחה בעלת תוכן רגיש ולפרסם אותה ברבים. התיקון לחוק יבטיח שפרסום הקלטה שכזו תחשב לפגיעה חמורה בפרטיות".

הצעת החוק של ביסמוט

הצעת החוק של ביסמוט

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן