בעזרת הטלגרם רופאה נוספת נעצרה בפרשיית הקנאביס שהניב עשרות מיליונים

בהמשך למעצרם של רופאים בכירים וחשודים נוספים, יחידת הסייבר בלהב 433 עיכבה לחקירה רופאה מנתניה, בחשד להנפקה וסחר ברישיונות לשימוש בקנאביס רפואי שלא כדין, ללא צורך רפואי, לכל המרבה במחיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/23 07:48 א בשבט התשפג

רופאה נוספת נעצרה בפרשיית הקנאביס שהניב עשרות מיליונים
קנאביס, ארכיון | , צילום: Yossi Aloni/Flash90

שוטרי יחידת הסייבר בלהב 433 עיכבו הבוקר (ב') לחקירה רופאה מנתניה בחשד כי המליצה על מתן רישיונות לשימוש בקנאביס שלא כדין וללא צורך רפואי. עיכובה לחקירה של הרופאה הוא בהמשך למעצרם לפני יותר מחודש, של רופאים בכירים וחשודים נוספים בגין קבלת שוחד ומכירה שלא כדין של רישיונות לקנאביס רפואי לכל דורש. החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.

בין היתר, חשודים הרופאים והמעורבים הנוספים, בביצוע עבירות של לקיחת ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחר ואספקת סמים, תיווך לסחר בסמים, זיוף בנסיבות מחמירות, עבירות לפי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת הרופאים.

לפני למעלה מחודש הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם כאמור של החשודים, ועם התפתחות בחקירה, הבוקר עוכבה רופאה נוספת והיא מובאת לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה תובא לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בראשון לציון.

רישיונות קנאביס רפואי הגיעו ללקוחות תוך 24 שעות

מהחקירה המסועפת והמורכבת עולה כי חלק מהחשודים פרסמו באמצעות רשת האינטרנט וערוצי טלגרם, שירות למכירת רישיונות קנאביס רפואי, שהגיעו ללקוחותיהם תוך 24 שעות וללא כל צורך בעבר רפואי. עבור רכישת הרישיון שילמו הלקוחות אלפי שקלים וכן שילמו בנוסף עבור חידושי הרישיון והגדלת המינונים. הרישיון היה נשלח ללקוח בסוף התהליך ונחזה כרישיון אותנטי החתום בידי רופאים המוסמכים לאשר אותו מטעם היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות.

חקירת היחידה הארצית לסייבר של להב 433 חשפה רשת של רופאים, שהמליצו על קבלת רישיונות קנאביס, רופאים שהוסמכו על ידי משרד הבריאות לאשר הנפקת רישיונות וכן מעורבים נוספים שתיווכו בינם לבין הלקוחות שביקשו לקבל רישיון לקנאביס ללא כל סיבה רפואית. היקף העבירות של "תעשיית" הנפקת הרישיונות מוערך בשווי של עשרות מיליוני שקלים.

החברה סייעה לרוכשי הרישיונות להמציא "סיפור כיסוי"

עוד חשפה היחידה את החברה אשר סיפקה להתארגנות העבריינית מעטפת שירותים, בהתחזותה לחברה לגיטימית העוסקת במיצוי זכויות בתחום הקנאביס הרפואי. החברה סייעה לרוכשי הרישיונות להמציא "סיפור כיסוי", ששימש כתירוץ להמלצה על שימוש בקנאביס, הדרכה כיצד להציג את סיפור הכיסוי, עזרה בקבלת מסמכים רפואיים וחיבור לרופאים ה"ממליצים" וה"מאשרים" אשר להם שילמה החברה עבור כל רישיון שאושר. 

במסגרת החקירה אף עלה, כי במספר מקרים סוחרי סמים ניצלו את האישורים שהתקבלו מהרופאים החשודים, בכדי לסחור בקנביס למטרות רווח.

מעצר הרופאים לפני כחודש