"גזענות נגד יהודים": הוויכוח בין נתניהו לבן גביר בישיבת הממשלה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הציג בישיבת הממשלה מבנים שנבנו על ידי ערבים ביהודה ושומרון בחודש האחרון, ודרש להרוס אותם בדחיפות | נתניהו טען: "אנחנו אוכפים את החוק במאוזן"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/01/23 15:02 כט בטבת התשפג

"גזענות נגד יהודים": הוויכוח בין נתניהו לבן גביר בישיבת הממשלה
איתמר בן גביר | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי הפינוי ביום שישי האחרון, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הציג היום (א') במהלך ישיבת הממשלה מסמך ובו תיעוד של שורת מבנים שנבנו על ידי ערבים ביהודה ושומרון בחודש האחרון, ודרש להרוס גם אותם.

נתניהו אמר בישיבת הממשלה: "אנחנו אוכפים את החוק במאוזן, רק היום המנהל הרס שלושה בתים לערבים". בן גביר ענה: "ממש ממש לא מאוזן, הנה דוגמית מהחודש האחרון", בן גביר הציג רשימה של מבנים שלא נהרסו. 

בראש הרשימה שהגיש השר בן גביר לחברי הממשלה, נמצא המאחז הבלתי חוקי חאן אל אחמר. בנוסף הציג השר מבנים שנבנו בחודש האחרון ברחבי יהודה ושומרון: בסאוויה (ליד רחלים), במוחמאס (ליד מכמש), באל מועייר (בין שילה לכוכב השחר), בג'ית (ליד קדומים) ובניה בלתי חוקית בין הכפרים אל ערוב ובית אומר בגבול שמורת טבע גאבל אל קרן - והשר בן גביר דרש להחיל דין שווה גם על מבנים אלו, ולהרוס את כולם באופן מיידי.

לדברי השר בן גביר: "חוק הוא חוק ודין אחד לכולם, במשמרת שלי לא אקבל גזענות נגד יהודים וכפי שבחר שר הביטחון להרוס את המאחז היהודי, אנחנו דורשים להרוס בנייה ערבית בלתי חוקית ביהודה ושומרון".