מאמר המערכת של וול סטריט ג'ורנל הוקדש לבג"צ: "חסר בלמים"

מאמר המערכת של העיתון היוקרתי הוקדש למערכת המשפט ולשר דרעי. "לבית המשפט העליון בישראל" הם כותבים, "יש יותר כוח מלזה שבארצות הברית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/23 22:24 כח בטבת התשפג

מאמר המערכת של וול סטריט ג'ורנל הוקדש לבג"צ: "חסר בלמים"
בית המשפט העליון, צילום: Yossi Zamir/Flash90.

בית המשפט העליון: בשבוע האחרון, העיסוק התקשורתי הרב ביותר ניתן לפסיקת בג"צ בנושא מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר. פסילתו של דרעי והרפורמה במערכת המשפט שמקדם השר לוין, הציבו וממשיכים להציב שאלות רבות בציבוריות הישראלית בנוגע מערכת המשפט. אבל נראה כי לא רק אצלינו דנים בנושא, מאמר המערכת של העיתון הכלכלי החשוב, הוול סטריט ג'ורנל דן גם הוא על הכוח שיש בישראל לבית המשפט.

בית המשפט העליון בישראל יש יותר כוח מלזה שבארצות הברית רק שהוא בנוסף גם חסר בלמים דמוקרטיים" נכתב שם. "בעוד שאינו כפוף לחוקה ופטור לחלוטין מתנאים של זכות עמידה ושפיטות, בית המשפט העליון הישראלי פוסל חוקים בהם הוא רואה 'לא סבירים' מה שמכסה בערך את הכל" נכתב במאמר המערכת (20.1) של העיתון.

הוול סטריט ג

הוול סטריט ג'ורנל, כתבו על דרעי צילום: shutterstock

התייחסו גם לפסילתו של דרעי

עוד נכתב כי "לבית המשפט הישראלי יש אפילו וטו על מינוי שופטים חדשים בניגוד למצב בארצות הברית שם הסמכות למינוי שופטים נתונה בידי הנשיא והסנאט." ביחס למשפט דרעי נכתב: "ביום רביעי בית המשפט העליון ביטל את מינויו של אריה דרעי, מנהיגה של מפלגת ש"ס, כשר בכיר וחבר קבינט. בית המשפט לא יכל להצביע על שום חוק שמורה על הוצאתו של אריה דרעי מהקבינט, אולם זה לא הפריע לו לבטל את ההליך הדמוקרטי - מהלך הדומה לעריפת ראשה של הממשלה החדשה שסימנה את הרפורמה במערכת המשפט כנושא הדגל שלה".