חיות מאיימת: אם זה יקרה - אני אתפטר

גורמים בכירים במערכת המשפט אומרים כי נשיאת העליון מעדיפה להתפטר מתפקידה במידה והרפומה במערכת המשפט של שר המשפטים לוין תעבור | בעליון מכחישים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 20/01/23 11:16 כז בטבת התשפג

חיות מאיימת: אם זה יקרה - אני אתפטר
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מאז הכרזתו של שר המשפטים, יריב לוין, על הרפורמה במערכת המשפט הארץ לא שקטה, והפגנות המתנגדים חוזרות שבוע אחר שבוע. נשיאת העליון, אסתר חיות, היא אחת המתנגדות ואף התבטאה בצורה פומבית נגד הרפורמה בנאום שנשאה בשבוע שעבר. על פי פרסום של עיתונאית ynet, טובה צימוקי, חיות אמרה בשיחות סגורות שהיא מעדיפה להימנע מהעברת מסר שיתפרש כאיום פומבי אך אם הרפורמה של לוין תעבור בכנסת - היא לא תישאר בתפקידה.

על פי הפרסום, גורם במערכת המשפט אמר כי "חיות החליטה שאין לה ברירה. אף כי ידיה קשורות, גם היא נלחמת על אמון הציבור לא פחות מלוין, הטוען כי הציבור לא רק תומך בו מספרית, אלא גם נתן לו את הכוח האלקטורלי לשנות. לפי דברי השר והצעות החוק שכבר פרסם, הפער ביניהם אינו ניתן לגישור ואין בכלל בסיס למשא ומתן. הם נמצאים בינתיים רק על מסלול התנגשות של מאבק כוחני על דעת הקהל ועל עמדת הח"כים". בעליון הכחישו את הפרסום.

נתניהו עם יריב לוין

נתניהו עם יריב לוין צילום: יונתן סינדל פלאש 90

הנאום והסערה: ח"כית מהליכוד פועלת להדחת הנשיאה אסתר חיות

כאמור, לפני כשבוע, התבטאה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בנוגע לרפורמה המשפטית של השר יריב לוין. בנאומה החריג, תקפה הנשיאה חיות את הרפורמה ואמרה: "מדובר במתקפה שלוחת רסן על מערכת המשפט" אמרה. במכתב ששלחה חברת הכנסת טלי גוטליב בתחילת השבוע, היא קוראת לשר המשפטים להגיש קובלנה נגד הנשיאה חיות.

טלי גוטליב

טלי גוטליב צילום: יונתן סינדל פלאש 90

התגובות במערכת הפוליטית לנאומה של חיות לא איחרו לבוא כשחברי הקואליציה המצדדים ברפורמה, תקפו את דבריה של הנשיאה, בעוד חברי האופוזיציה שיבחו את דבריה. עתה נרשמת עליית מדרגה עם המכתב של חברת הכנסת גוטליב. במכתב קוראת חברת הכנסת לשר המשפטים להגיש קובלנה כנגד הנשיאה, דבר שבסמכותו להגיש, עקב חריגות מכללי האתיקה לדבריה.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368