ראיון משה סעדה: במקום להתלהם - חיות צריכה להגיע לוועדה

לרגל הגעתן של הרפורמות המשפטיות לכנסת, ישבנו לשיחה עם חבר הכנסת משה סעדה: "חייבים לממש את הרפורמה במשפט - נבחרנו אך ורק בגלל זה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/01/23 19:34 כו בטבת התשפג

משה סעדה: במקום להתלהם - חיות צריכה להגיע לוועדה
משה סעדה, צילום: כיפה

בפתח הריאיון עם חבר הכנסת משה סעדה על הרפורמה המשפטית, שאלנו איזה חלק ברפורמה הכי חשוב לדעתו, "להגביר את אמון הציבור במערכת המשפט, אמון הציבור במערכת המשפט הוא בשפל. מערכת המשפט לא מתפקדת, למשל בכל הקשור לעינוי הדין במערכת המשפט".



סעדה הוסיף: "הרפורמה אומרת שמי שהיה גורם המשפיע היום בוועדה לבחירת שופטים זה לא יהיה שופטי בית משפט העליון אלא הגורם המכריע והמשמעותי זה נבחרי הציבור שמייצגים את. עמדת העם.

מה דעתך על הקריאה של הרצוג ואחרים לשיח ושינוי ברפורמה?

אנחנו מאמינים בשיח. יש צד שהרפורמה הזאת לא פשוטה, לא עכשיו אני מאמין שחייב להיות שיח, אבל גם חייבים לממש את הרפורמה. זאת הבטחה שלנו לציבור. אנחנו נבחרנו אך ורק בגלל זה במערכת הבחירות האחרונה. אני למשל, למה הכניסו אותי לליכוד, לא בגלל ההבנה שלי בחוץ וביטחון או בכלכלה אך ורק בגלל השיח המשפטי. ולכן זה מה שהבטחנו וזה מה שנקיים.

אנחנו רואים שנשיאת העליון תוקפת בחריפות את הרפורמה

אני קורא קודם כל לנשיאת בית משפט העליון במקום להתלהם. להגיד אמירות קשות. ולא ראויות ולצאת נגד נגד שר מכהן שר המשפטים. אני מצפה ממנה לבוא לוועדה ולנהל שיח, אם נשיאת העליון, עם כל האמירות הקשות, הייתה לוקחת על עצמה להיות המבוגר האחראי, והייתה באה לדבר ומנהלת את השיח. יכול להיות שהיינו במקום אחר.

ספר על הצעת החוק שלך להוצאת מח"ש מהפרקליטות

תאר לך שהמתמחה של פרקליט המדינה, מרגישה שהיא מוטרדת מינית על ידו. אם היא מגישה תלונה במשטרה זה מגיע לקצין אח"ם. ראש אגף חקירות במשטרה. אתה יודע מי הוא עובד כל יום? אתה יודע באיזה משרד הוא נמצא? עם פרקליט המדינה. הוא יכול באמת לקבל החלטה בעניינו ובאמת יכול לחקור אותו. ולכן מהמקום הזה אני חושב שחייב להיות שינוי.