המסתנן הפיליפיני שסיכל חיסול: שבעה חשודים נתפסו עם רחפן נפץ בלב גוש דן

דיווח כמעט תמים של פיליפיני שרכב על אופניו וזיהה חפץ חשוד הוביל למעצרם של שבעה חשודים, תושבי כפר קאסם ויפו, המעורבים בניסיון חיסול עם רחפן בעיר יפו | כתב אישום יוגש נגדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/23 09:45 כו בטבת התשפג

המסתנן הפיליפיני שסיכל חיסול: שבעה חשודים נתפסו עם רחפן נפץ בלב גוש דן
רחפן, צילום: Flash90

הפיליפיני שסיכל חיסול. הותר לפרסום הבוקר (ה') כי היחידה המרכזית, ימ"ר, במחוז תל-אביב חשפה התארגנות של שבעה חשודים שתכננו חיסול בעזרת רחפן שחובר אליו מטען חבלה. הרחפן אותר ברחוב הראשי ביפו, אחרי דיווח כמעט תמים של פיליפיני שעבר במקום על אופניו. היום יוגש נגד החשודים כתב אישום.

המסתנן הפיליפיני שסיכל חיסול

החקירה נפתחה לפני יותר מחודש, לאחר שמסתנן שרכב על אופניו בשדרות ירושלים ביפו הבחין ברחפן שאורותיו דולקים מונח על חומת אבן נמוכה. מתחת לרחפן שכן חפץ שהעלה בעיניו חשד כי מדובר במטען חבלה. הנתין פנה לשוטרים שהיו במחסום באזור יפו, עדכן אותם על מציאת הרחפן, וחבלן משטרה שהוזעק אל המקום קבע כי מדובר במטען חבלה תקני רב עוצמה שהורכב מלבנת חבלה שהוצמד לה מנגנון הפעלה מרחוק.

צפו בהשתשלות המקרה:

החקירה הובילה את חוקרי הימ"ר, למעקב מודיעיני הדוק אחר מספר חשודים תושבי כפר קאסם. במהלך החקירה הסמויה, הבחינו השוטרים כי ארבעה חשודים מההתארגנות בכפר קאסם הגיעו סמוך לחצות מכפר קאסם לבית ביפו. כוח מבצעי של הימ"ר נערך סמוך לבית, כאשר לפתע הבחינו השוטרים ברחפן באוויר.

פקודת פריצה לבית

בשל החשש שמדובר ברחפן חמוש, ניתנה פקודת פריצה אל הבית, וכוחות הבילוש עצרו במקום את ארבעת החשודים מכפר קאסם, וחשוד נוסף תושב יפו המתגורר במקום. בחיפוש סמוך למקום המעצר, אתרו הבלשים שתי ערכות רחפנים, טלפונים סלולריים, וסמוך לבית בשקית נמצאו לבנות חבלה ונפצים.

ניידת משטרה, אילוסטרציה

ניידת משטרה, אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

החמישה נעצרו והועברו לחקירה במשרדי הימ"ר, ובהמשך נעצרו עוד שני חשודים תושבי כפר קאסם  ששבו ממרוקו, בחשד למעורבות באירועים. מעצר השבעה הוארך מעת לעת, והיום (ה') צפויה הפרקליטות להגיש בעניינם כתב אישום ובקשת למעצר עד תום ההליכים.