הפתרון של בן גביר לפשיעה בחברה הערבית עובר דרך השב"כ: "אין מנוס"

השר לביטחון לאומי מצהיר כי ידרוש מראש הממשלה לערב את שירות הביטחון הכללי, השב"כ, בפשיעה בחברה הערבית: "תופעה שהופכת להיות מכת מדינה, ביכולתו של השב"כ להביא עוד מודיעין איכות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/23 09:30 כ בטבת התשפג

הפתרון של בן גביר לפשיעה בחברה הערבית עובר דרך השב"כ: "אין מנוס"
בן גביר, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפשיעה בחברה הערבית: השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר מציג פתרון לפשיעה בחברה הערבית, אחרי עוד חיסול בין משפחות פשע ערביות שהתרחש ברמלה. יושב ראש עוצמה יהודית אמר בכנס פתיחת מערכה על המשילות של משטרת מחוז דרום כי הוא דורש מנתניהו להכניס את השב"כ למאבק בארגוני הפשע ברחבי הארץ.

דרישה מיידית מנתניהו לערב את השב"כ

בן גביר אמר כי כבר "הבוקר אבקש מראש הממשלה ליישם תוך פרק זמן קצר את הוראות סעיף ההסכם הקואליציוני בין עוצמה יהודית לליכוד, המאפשרות להפעיל את השב"כ בלוחמה במשפחות הפשע. אחרי בחינה של עבודת המשטרה והערכה עמוקה מאוד למפכ"ל ולשוטרים המוסרים נפש, יש להכניס גם את השב"כ לפעולה בצורה אינטנסיבית".

השר לביטחון לאומי אמר כי "נעשה זאת לצד פעילות המשטרה, ואני שולח מכאן ברכת הצלחה לכל החוקרים והיחידות המיוחדות שפועלות בנושא והביאו למעצרים חשובים ורק השבוע סיכלו אירוע של רצח. אולם, אין מנוס מלהפעיל גם את שירות הביטחון הכללי, בתופעה שהופכת להיות מכת מדינה, וביכולתו של השב"כ להביא עוד מודיעין איכותי ולהשתמש בסמכויות חקירה מיוחדות שלא ניתנות למשטרה".

העקיצה של בן גביר לכתב "הארץ": "תתייחסו גם לתושבי באר שבע"

בסיור שקיים אמש (ה') באר שבע, כתב "הארץ" ג'וש בריינר הפנה אל השר לביטחון לאומי שאלה. "אדוני, האם ביקשת מהמשטרה לנקוט ביד קשה נגד המפגינים בהפגנה במוצאי שבת?". בן גביר הגיב ושלח עקיצה: "אני לגבי ההפגנה כבר אמרתי את שלי, אני הגעתי לכאן בשביל לטפל בתושבי באר שבע, בעיתון הארץ הגיע הזמן שתתעניינו גם בתושבי באר שבע".