גלעד קריב על הכרעת בג"צ: "צר לי - דרעי עשה טעות"

חבר הכנסת מטעם מפלגת העבודה התייחס בראיון לחדשות כיפה להכרעתם של שופטי בג"צ שפסלו את מינויו של יו"ר ש"ס לשר: "עניינים משפטיים שנוגעים לתואר מידות של פוליטיקאים לא מוכרעים בקלפי אלא בבית המשפט"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/01/23 22:17 כה בטבת התשפג

גלעד קריב על הכרעת בג"צ: "צר לי - דרעי עשה טעות"
צילום: עמיאל ירחי

טלטלה פוליטית בקואליציהשופטי בג"ץ הכריעו היום (ד') כי המינוי של שר הבריאות והפנים אריה דרעי היה פסול וכי הוא חורג מעילת הסבירות. 10 שופטים מול שופט אחד שהתנגד לפסילה, השופט אלרון. חבר הכנסת מטעם מפלגת העבודה, גלעד קריב, התייחס בראיון לחדשות כיפה להכרעת בג"צ בעניין פסילת מיניו של דרעי לשר. 

"החלטה צפויה של בג"צ, היינו מופתעים אם היו מחליטים משהו אחר. אין לי ספק שפסק הדין הזה מכאיב להרבה מאוד ישראלים, ואני ממש לא מקל ראש בכאב הזה, אבל עניינים משפטיים שנוגעים לתואר מידות של פוליטיקאים לא מוכרעים בקלפי אלא בבית המשפט ואוי ואבוי שנגיע למצב כזה שבו דברים כאלה מוכרעים בקלפי זה לא טוב לאף אחד מאתנו", אמר חבר הכנסת גלעד קריב.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"דרעי עשה פשוט טעות גדולה, הוא בחר במסלול מאוד כוחני"

עוד הוסיף ואמר כי "צר לי. דרעי עשה פשוט טעות גדולה. הוא היה צריך ללכת שקבוע בחוק ליו"ר ועדת בחירות לטעון שהעבירות הללו, הוא הרי טוען שאלו עבירות פעוטות שלא הייתה כוונה. הוא היה צריך ללכת ולהתמודד עם השאלה יש קלון או אין קלון. לא היה אוהב את התוצאה של יו"ר ועדת הבחירות הוא היה ניגש לבג"צ. הוא בחר במסלול אחר, מסלול מאוד כוחני. תיקנו חוק יסוד בישראל ובית המשפט אמר את דברו. זה לא רק עניין של הסבירות, בראש ובראשונה שהלכת לעסקת טיעון והצגת מצב מסוים בבית המשפט, אתה נמצא במקום אחר, השינוי של כללי המשחק תוך כדי תנועה - מה יש לעשות?"