משפחתה של נחמה תאנה: הרב טאו לא יהודי, גנב זהות של ניצול שואה

משפחתה של נחמה תאנה, המתלוננת נגד הרב טאו, שוב הפגינה היום מול הכנסת. אביה של תאנה טען כי הרב טאו הוא צאצא של מנגלה וכי הוא זייף את זהותו. במשפחתה טוענים כי יש בידם מסמכים המאששים את טענותיהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/23 14:37 כה בטבת התשפג

משפחתה של נחמה תאנה: הרב טאו לא יהודי, גנב זהות של ניצול שואה
הרב טאו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

טענות קשות: משפחתה של נחמה תאנה הפגינה היום (ד') מול הכנסת. במהלך ההפגנה נשא דברים אביה של תאנה- מנחם בוריסקי וטען טענות קשות נגד הרב צבי טאו. בין היתר אמר בוריסקי,  כי הרב טאו כלל אינו יהודי וכי הוא צאצא של נאצים, בהמשך הוא טען כי יש בידי המשפחה הוכחות לדברים אך לא אמר שיספק אותן בעתיד. 

בוריסקי הוסיף ואמר כי הרב טאו הוא לכאורה צאצא של מנגלה, כך לדבריו. תאנה, מי שפוצצה את פרשת הרב טאו וטוענת לפגיעות מיניות מצדו שהפכו לחקירת משטרה, מפגינה מאז התפוצצות הפרשה מול הכנסת מדי שבוע. הרב טאו, נשיא ישיבת הר המור בירושלים, מכחיש את הדברים וכלל לא מתייחס לפרשה. יש לציין כי המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד לבדיקת העניין, ומאז כבר הודיעה כי התיק אמור להיסגר.

דבריו המלאים של תאנה:

"לפי מה שממעה וראתה", אמר ביחס לבתו נחמה, "האדם שקורא לעצמו צבי טאו אינו יהודי ולא רק שאינו יהודי הוא בן למשפחת מנגלה הידועה לשמצה. היא שיתפה כי יש קבוצה של נאצים שהצליחו לאורך השנים להשתקע פה בארץ תחת זהויות של יהודים, צבי טאו הוא הבכיר שבחבורה אך ממש לא נמצא פה לבדו. חבורה זו לכאורה עוסקת בריגול, מקרי רצח רבים ופגיעה שיטתית בעם ישראל, ארץ ישראל, תורה ישראל ומדינת ישראל".

"הוציא לפועל מספר עצום של מקרי רצח מתוחכמים"

תאנה הוסיף עוד על הטענות הקשות ואמר: "לטענתה, צבי טאו הביא את היכולות הרפואיות של משפחת מנגלה והוא משתמש בכך כדי להוציא לפועל מספר עצום של מקרי רצח מתוחכמים. קורבנות הפגיעה שלו מגוונים אך ישנם ריכוז של פגיעות ברבני מרכז הרב ומשפחותיהם לאורך השנים. סביבתו הקרובה של צבי טאו ודמויות שהצליחו לגלות מידע בעייתי עליו ועל מעשיו כמו כן מספר גדול של אנסים בסביבתו הקרובה שהפכו למתמודדי נפש". 

יש לציין כי נכון לכתיבת שורות אלו טענותיה של נחמה תאנה כנגד הרב צבי טאו לא הוכחו כנכונות. גם האשמתו של אביה מנחם בוריסקי, כי הרב טאו הוא נאצי וצאצא של מנגלה, לא הוכחה כדברי אמת.