לוין מטרפד? הסיבה שצירוף אמסלם לממשלה מתעכב

נמשכים המאמצים של נתניהו לפתור את המשבר מול חבר הכנסת ולהכניס אותו לממשלה. את ההצעה האחרונה מעכב דווקא השר לוין שמתנגד לחלק מהסמכויות שהוצעו לאמסלם

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/23 12:16 כה בטבת התשפג

לוין מטרפד? הסיבה שצירוף אמסלם לממשלה מתעכב
אמסלם בכנסת, השבוע, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סאגת אמסלם תיפתר? ראש הממשלה נתניהו ממשיך בנסיונות לפרק את המוקש הגדול בתוך סיעת הליכוד ולהכניס את חבר הכנסת דודי אמסלם לממשלה. לאחר כל ההצעות שהוצעו לאמסלם והתחושה בשבוע שעבר שהמשבר קרוב לסיום, המשא ומתן בין הצדדים נקלע למבוי סתום.

ההצעה לאמסלם והסירוב של לוין

עד כה, הוצעו לאמסלם במסגרת המשא ומתן התפקידים: השר המקשר בין הממשלה והכנסת, השר לשיתוף פעולה אזורי ושר במשרד המשפטים עם סמכויות שיוגדרו מראש. על פי דיווח של כתבת "מעריב" אנה ברסקי, דווקא סירובו של שר המשפטים לוין, לחלק מהסמכויות שהוצעו לאמסלם במשרד המשפטים, הם הסיבה המפתיעה למבוי הסתום אליו הגיעו הצדדים כשבסביבתו של אמסלם קיימת התחושה כי זהו ניסיון לטרפוד מינויו.

לוין

לוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע שעבר דיווחנו כי ראש הממשלה נתניהו בוחן את האפשרות למנות את אמסלם לשר במשרד המשפטים ולשר המקשר בין הממשלה לכנסת. ההצעה אז אמנם עדיין לא הייתה רשמית אך בהמשך בסביבת נתניהו קידמו את ההצעה. עתה כאמור ההצעה ירדה מסדר היום.

כשאמסלם תקף את נתניהו: "גם ראש ממשלה לא ישפיל את בני עדות המזרח"

כאמור, מאז הקמת הממשלה ולאחר שלא קיבל תפקיד משמעותי, ביקר חבר הכנסת את התנהלותו של נתניהו. לפני כשבוע וחצי בשיחה עם פעילי ליכוד מחוץ לביתו, סיפר אמסלם את מאחורי הקלעים של שיחותיו עם נתניהו והעובדה שהחליט לא להיכנס לממשלה. חבר הכנסת דיבר גם על מיקומו הגבוה ברשימה ואמר: "לא משפילים רק את אמסלם - אלא כל האמסלמים והביטנים".