הפרקליטות הצבאית נגד בן גביר: "החקירות מגנות על החיילים"

גורמים בפרקליטות הצבאית צפויים להתנגד להצעת החוק "חסינות לחיילים ושוטרים" של יו"ר עוצמה יהודית: "לוחמים כמו אלאור אזריה לא ייחקרו בכלל ויוכלו להפעיל כוח מופרז ואלימות כלפי חשודים בטרור" | בן גביר: "הגיע הזמן שבפרקליטות הצבאית יפסיקו להפחיד אותנו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 17/01/23 14:38 כד בטבת התשפג

הפרקליטות הצבאית נגד בן גביר: "החקירות מגנות על החיילים"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהסכם הקואליציוני בין עוצמה יהודית לליכוד, סוכם כי חוק "חסינות לחיילים ושוטרים" של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שניסה לקדם בכנסת הקודמת, תעבור בכנסת הבאה. לפי הצעת החוק, חיילי צה"ל לא יועמדו לדין ויהיו חסינים בפני כל פעולה משפטית בשל פעולה מבצעית שביצעו. גורמים בפרקליטות הצבאית צפויים להתנגד להצעת החוק, כך על פי פרסום של אתר ynet.

הגורמים נימקו כי "החקירות מסייעות להגן קודם כל על חיילי צה"ל מפני חקירות בגין פשעי מלחמה בבית הדין הפלילי הבינלאומי. לוחמים כמו אלאור אזריה לא ייחקרו בכלל, כי מעשיהם בוצעו בתוך מסגרת של פעילות מבצעית מובהקת. לוחמים יוכלו להפעיל כוח מופרז ואלימות כלפי חשודים בטרור או מחבלים, גם אם האיום מהם כבר הוסר, ולא יעמדו על כך לדין פלילי".

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר מסר בתגובה: יש גורמים המשפטיים במדינת ישראל שכדי לסכל מהלכים של ממשלה נבחרת משתמשים בשם קוד של בית הדין בהאג או בצווי מעצר בין לאומיים. ההיסטוריה מוכיחה שכל פעם שישראל הייתה נחושה להגן על חייליה הגורמים בחו"ל כיבדו את זה. הגיע הזמן שבפרקליטות הצבאית יפסיקו להפחיד אותנו.