הצעת חוק חדשה של בן גביר: חסינות לחיילים ולשוטרי מג"ב

חבר הכנסת איתמר בן גביר יוזם חוק חסינות משפטית לחיילים ולשוטרי מג"ב שפעלו במסגרת מבצעית, נגד טרור של ערבים. "לפני הבחירות בנט, גנץ, ליברמן וסער סיפרו שהם מבקשים לגונן על החיילים שלנו - ההצבעה על חוק זה היא הזדמנות נדירה לתת להם גיבוי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/12/21 08:03 ט בטבת התשפב

הצעת חוק חדשה של בן גביר: חסינות לחיילים ולשוטרי מג"ב
לוחם צה"ל, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בעקבות חקירת מח"ש לאחר ששני לוחמי מג"ב חיסלו את המחבל הערבי בשער שכם בשבת שעברה, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, יוזם הצעת חוק המבקשת לתקן את הנוהל על פיו חייל או שוטר נחקרים במח"ש לאחר פעילות מבצעית.

בן גביר רוצה לקבוע כי חיילי צה"ל לא יועמדו לדין ויהיו חסינים בפני כל פעולה משפטית בשל פעולה מבצעית שביצעו. על הצעת החוק חתומים בין היתר נציגי האופוזיציה חברי הכנסת יריב לוין, בצלאל סמוטריץ', יעקב מרגי, יצחק פינדרוס, עמיחי שיקלי ומאי גולן.

חבר הכנסת בן גביר, מסר: "החוק שהצעתי יחזיר את ישראל לשפיות ויעניק סוף סוף לחיילים ולשוטרי מג"ב את ההגנה שהם צריכים לקבל כדי לא למצוא את עצמם בחדר חקירות אחרי כל עימות עם מחבל".

"לפני הבחירות בנט, גנץ, ליברמן וסער תמיד סיפרו עד כמה הם מבקשים לגונן על החיילים שלנו ולתת להם גיבוי - ההצבעה על חוק זה היא הזדמנות נדירה לתת לחיילים ולשוטרי מג"ב שפועלים נגד הטרור גיבוי, אלא אם כן הכול דיבורים וראשי הקואליציה הונו את הציבור גם ב'דאגתם' לחיילים'".

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, ושני הלוחמים |

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, ושני הלוחמים | צילום: דוברות המשטרה

משרד המשפטים הודיע בסוף השבוע שעבר (ה') כי פרקליט המדינה עמית איסמן אימץ את המלצת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, והחליט לסגור מחוסר אשמה את תיק החקירה נגד שני הלוחמים.

הלוחמים העידו: המחבל זז, בידו סכין ולא ידענו האם הוא מחזיק נשק מתחת לבגדיו

הלוחם והלוחמת ביקרו את ההחלטה לקחת את נשקיהם ולחקור אותם באופן מיידי. "זה מתסכל, מרגיש חוסר הוגנות", אמר הלוחם. הלוחמים סיפרו שעמדו באזור כיכר שער שכם בירושלים ובשלב מסוים ראו שני אנשים מתקוטטים, אך עדיין לא הבינו שמדובר בפיגוע. שני הלוחמים רצו לעבר מה שהתברר כמחבל ואזרח ישראלי. הם צעקו "משטרה" כי עדיין חשבו שזו קטטה.

בשלב הזה, טענו הלוחמים, שהם לא ראו שהמחבל דוקר את החרדי וכי הגיעו מתוך כוונה להפריד בין השניים המתקוטטים. באותו רגע המחבל הסתובב וניסה לתקוף גם את הלוחם ולדקור אותו. לדבריו של הלוחם תגובתו היתה לקחת מספר צעדים לאחור, לדרוך את הנשק, ולירות 4-3 כדורים, שהביאו לנפילתו של המחבל.

אחרי שהמחבל נוטרל, צעק הלוחם לשוטרת לחדול ירי. לאחר מכן הבחינו הלוחמת רש"ט ש' והלוחם רס"ר ל', שהמחבל ממשיך לזוז ואף מנסה להתרומם. מכיוון שהסכין עוד היתה בידו וחוסר הידיעה האם הוא מחזיק נשק מתחת לבגדיו או מטען - בהחלטה של שניות מתוך מחשבה שהמחבל עדיין מהווה סכנה - ירו עוד שני כדורים כדי להביא לנטרולו המלא.