בצה"ל מעריכים: "רמת המהימנות של התיעוד של אברה - סבירה"

דובר צה"ל מעריך כי בעקבות פרסו הסרטון של חמאס, השבוי אברה מנגינסטו, ככל הנראה בחיים: "אני חושב שאפשר לענות על התשובה הזאת בתשובה חיובית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 17/01/23 09:26 כד בטבת התשפג

בצה"ל מעריכים: "רמת המהימנות של התיעוד של אברה - סבירה"
אברה מנגיסטו בתיעוד החדש, צילום: צילום מסך

ביום כניסתו של הרמטכ"ל החדש, רב אלוף הרצי הלוי, ארגון הטרור חמאס פרסם אתמול (ב') תיעוד חדש של השבוי הישראלי אברה מנגיסטו. בישראל עדיין נמנעים מלקבוע את אמינותו של הסרטון, אך דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, מעריך הבוקר (ג') בראיון ל103FM, כי רמת אמינותו סבירה וככל הנראה אברה עדיין חי.

"במערכת הביטחון כולה בוחנים בשעות האחרונות את רמת המהימנות של הסרטון. אנחנו לא ננהל מגעים בנושא השבויים והנעדרים בתקשורת. תנועת החמאס עושה שימוש ציני, לא ראוי, בעיניי גם לא חוקי, לא ערכי, לא מוסרי ולא הומני - בזה שהיא מחזיקה באזרח ישראלי באופן לא חוקי, בניגוד למוסר, בניגוד לדין הבינלאומי", אמר כוכב.

https://youtu.be/GpWzzIqytfM

"יש לנו הערכה, אנחנו מעריכים שרמת המהימנות שלו סבירה"

לשאלה האם הסרטון הוא אמיתי, ענה כוכב כי "אני לא אתייחס באופן ממוקד לרמת האמינות והאותנטיות של הסרטון הזה. יש לנו הערכה, אנחנו מעריכים שרמת המהימנות שלו סבירה, נאמר את זה כך.אני מאוד מקווה שזה הוא ושהוא בריא ושהוא נמצא במצב נפשי, בריאותי וקליני ראוי. הוא בידי החמאס מעל שמונה שנים. משפחתו מאוד רוצה, אבל מתקשה לזהות אותו באותו סרטון. אני לא יכול להכחיש או לאשר את המהימנות של הסרטון הזה, מכיוון שאנחנו לא יודעים את זה בוודאות".

רן כוכב

רן כוכב צילום: Flash90

דובר צה"ל נשאל האם אברה עדיין בחיים והוא השיב כי "אני חושב שאפשר לענות על התשובה הזאת בתשובה חיובית. אנחנו מאוד מקווים שהוא יחזור בקרוב לביתו ולא היינו רוצים לנהל את המגעים האלה של השבויים והנעדרים בתקשורת הישראלית".