משפחת מנגיסטו מגיבה לסרטון: "הוא דומה לאברה, אבל זה לא 100 אחוז"

במשפחת מנגיסטו מגיבים לפרסום הסרטון של אברה משבי החמאס ומביעים תקווה כי הדבר יביא להתקדמות בחזרתו הבייתה. אחיו של אברה, יאלו אמר: "הוא דומה לו, אבל אני לא יכול להגיד שזה בטוח הוא"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 16/01/23 21:55 כג בטבת התשפג

משפחת מנגיסטו מגיבה לסרטון: "הוא דומה לאברה, אבל זה לא 100 אחוז"
יאלו מנגיסטו היום, צילום: Flash90

פרסום הסרטון של אברה מנגיסטו: מוקדם יותר היום (ב') פרסם ארגון הטרור חמאס סרטון שארון של אברה מנגיסטו מהשבי. בסרטון נראה מנגיסטו כשהוא אומר כמה משפטים בעברית ושואל עד מתי הוא יוחזק בעזה. מהיימנותו של הסרטון שנבדקת על ידי מערכת הביטחון הישראלית גרמה לטלטלה בבית משפחתו של מנגיסטו שראו את אברה לראשונה אחרי 8 שנים.

הסרטון שפורסם היום:

https://youtu.be/GpWzzIqytfM

"שייקח כמה זמן שיידרש עד שיתקבל מידע מיהמן"

לאחר פרסום הסרטון, הגיע ראש עיריית אשקלון לשהות לצד משפחת מנגיסטו. אמו של אברה, אגרנש, אמרה בפגישה לכתבים: "קשה לי, שייקח כמה זמן שיידרש עד שיתקבל מידע מיהמן. כרגע לא רוצה לשתף בתחושות".

יאלו מנגיסטו מחוץ לבית המשפחה

יאלו מנגיסטו מחוץ לבית המשפחה צילום: Flash90

אחיו של אברה, יאלו מנגיסטו, סיפר על הרגעים שאחר הצפייה בסרטון בראיון ל"חדשות 12": "זאת הפעם הראשונה שאני רואה אותו אחרי 8 שנים. הוא דומה לו, אבל אני לא יכול להגיד שזה בטוח הוא", הוא הוסיף כי "הסרטון מרגש ומטריד בו זמנית. הוא דומה לאברה, אבל זה לא 100% הוא. יש דימיון", אמר.

מוקדם יותר התייחס גם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרסום הסרטון ואמר: "מדינת ישראל משקיעה את כל משאביה ומאמציה להשיב את בניה השבויים והנעדרים הביתה, למדינת ישראל".

אברה מנגיסטו בתיעוד החדש

אברה מנגיסטו בתיעוד החדש צילום: צילום מסך

בעיריית אשקלון יעמידו סיוע למשפחה

בהמשך לסרטון שפורסם לפני שעה קלה בו נראה מי שמוצג כאברה מנגיסטו, תושב העיר אשקלון שנמצא בשבי החמאס בשמונה השנים האחרונות, הנחה ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, את מינהל הרווחה להיות בקשר שוטף עם האם, אגרנש, ולעמוד מקרוב אחר מצבה. עובדות סוציאליות מטעם העירייה עושות את דרכן ברגעים אלו אל בית המשפחה על מנת להיות לצדם בשעות אלו. נוסיף כי העירייה עומדת בקשר מול משרד ראש הממשלה באשר לבדיקת אמינות הסרטון.

מנגיסטו שבוי בעזה מאז 2014

כזכור אברה מנגיסטו חצה את הגבול לעזה בשנת 2014 ומאז לא נודעו עכבותיו וחמאס מעולם לא פרסם מה מצבו האמיתי או תיעוד מוכח שלו. מנגיסטו, הלוקה בנפשו מוחזק מאז ברצועת עזה מאז אותו יום בו חצה את גדר הגבול בחוף זיקים. בתיעוד שהופץ אז, נראה מנגיסטו כי הוא הולך בשעת בוקר מוקדמת על חוף הים הסמוך לגבול וחוצה את הגדר לתוך הרצועה.