תיעוד ראשון של אברה מנגיסטו: "איפה המדינה ועם ישראל?"

ארגון הטרור חמאס משחרר סרטון ראשון בו נראה השבוי הישראלי אברה מנגיסטו ממקום שביו ברצועת עזה ונראה אומר. את הסרטון מפרסם חמאס על רקע חילופי הרמטכ"לים בישראל

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 16/01/23 16:05 כג בטבת התשפג

תיעוד ראשון של אברה מנגיסטו: "איפה המדינה ועם ישראל?"
אברה מנגיסטו בתיעוד החדש, צילום: צילום מסך

תיעוד חדש של אברה מנגיסטו: ארגון הטרור חמאס מפרסם היום תיעוד חדש של השבוי הישראלי אברה מנגיסטו. בסרטון, נראה מנגיסטו אומר למצלמה: "אני האסיר אברה מנגיסטו, עד מתי אני נמצא פה?". עוד הוא אומר: "איפה עם ישראל והמדינה?".

צפו בסרטון שפרסם חמאס: אברה מנגיסטו בתיעוד מהשבי:

https://youtu.be/GpWzzIqytfM

את הסרטון פרסם חמאס בעמוד הטלגרם של גדודי עז אדין אל קסאם תוך שהוא שותל בסרטון עצמו מסרים כלפי השלטון בישראל והרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי. בתחילת הסרטון נכתב כך: "גדודי אל-קאסם מדגישים את כישלונו של רמטכ"ל היוצא 'כוכבי' וממסדו, ואת השקר שלו לעמו ולממשלתו בהישגים דמיוניים והזויים".

אחיו של מנגיסטו: "אני לא בטוח שזה הוא"

לא ברור מתי צולם הסרטון והאם הסרטון אותנטי ובכלל, מנגיסטו נראה מאוד מבולבל כשגם העברית לא כל כך שגורה בפיו והסרטון ערוך מתחילתו ועד סופו. ל-"מעריב" אמר אחיו של מנגיסטו כי "אני לא בטוח שזה הוא". 

עושים הכל כדי להחזיר את אברה הביתה

הפגנה למען שחרורו של אברה מנגיסטו צילום: פלאש 90

מנגיסטו שבוי בעזה מאז 2014

כזכור אברה מנגיסטו חצה את הגבול לעזה בשנת 2014 ומאז לא נודעו עכבותיו וחמאס מעולם לא פרסם מה מצבו האמיתי או תיעוד מוכח שלו. מנגיסטו, הלוקה בנפשו מוחזק מאז ברצועת עזה מאז אותו יום בו חצה את גדר הגבול בחוף זיקים. בתיעוד שהופץ אז, נראה מנגיסטו כי הוא הולך בשעת בוקר מוקדמת על חוף הים הסמוך לגבול וחוצה את הגדר לתוך הרצועה. 

בעיריית אשקלון יעמידו סיוע למשפחה

בהמשך לסרטון שפורסם לפני שעה קלה בו נראה מי שמוצג כאברה מנגיסטו, תושב העיר אשקלון שנמצא בשבי החמאס בשמונה השנים האחרונות, הנחה ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, את מינהל הרווחה להיות בקשר שוטף עם האם, אגרנש, ולעמוד מקרוב אחר מצבה. עובדות סוציאליות מטעם העירייה עושות את דרכן ברגעים אלו אל בית המשפחה על מנת להיות לצדם בשעות אלו. נוסיף כי העירייה עומדת בקשר מול משרד ראש הממשלה באשר לבדיקת אמינות הסרטון.