התאחדות הסטודנטים מבהירה: לא ניקח צד במחאה נגד הרפורמה המשפטית

אלחנן פלהיימר, שלח מכתב לסטודנטים בו הוא מבהיר כי ההתאחדות לא תיקח חלק בהפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט: "אנחנו לא בכיס הפוליטי של אף מפלגה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/01/23 10:10 כג בטבת התשפג

התאחדות הסטודנטים מבהירה: לא ניקח צד במחאה נגד הרפורמה המשפטית
אילוסטרציה, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בשבועות האחרונים מתקיימות הפגנות ומחאות רבות נגד הרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים, יריב לוין. יו״ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אלחנן פלהיימר שלח מכתב לסטונדטים בו הוא מבהיר כי התאחדות לא תיקח חלק במחאה נגד רפורמת המשילות.

"פנו אלינו שוב מספר גורמי חוץ בדרישה 'צאו להפגין' ותשובתנו הייתה זהה"

פלהיימר פתח את המכתב בו הוא טוען כי הוא סרב לקיים הפגנה נגד הממשלה הקודמת. "לפני כשנה פנו אלינו גורמים רבים בקריאה להפגין נגד ממשלת לפיד-בנט, תשובתנו אז הייתה לא. התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית מייצגת את כלל הסטודנטים ורבים מהם, לא קומץ קטן, תמכו בממשלה. האם ראוי שההתאחדות הסטודנטיאלית תארגן מחאות נגד ממשלה שחלק לא מבוטל מהציבור אותו מייצגת בכלל תומך בה? התשובה היא לא".

עוד הוסיף ואמר כי "לאחר שהוחלפה הממשלה, פנו אלינו שוב מספר גורמי חוץ בדרישה "צאו להפגין". גם הפעם תשובתנו הייתה זהה. ישנם סטודנטים, שוב - לא קומץ קטן, שתומכים בממשלה וגם ברפורמה המשפטית שהיא מקדמת. מחאה ציבורית וחופש הביטוי הם מאבני היסוד של הדמוקרטיה. לכל אדם ולכל סטודנט שמורה הזכות להפגין ולבטא את עצמו, כל עוד אינו מסית או פוגע באחר. על כן אנו מכבדים את הסטודנטים שיצאו להפגנות ובמידה זהה גם את אלה שלא".

הפגנת השמאל

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"ההתאחדות לא תיקח צד ולא תיכנע ללחץ הפוליטי"

יו"ר התאחדות הסטונדטים הבהיר כי "הסטודנטים והסטודנטים של ישראל לא נמצאים בכיס הפוליטי של אף מפלגה ועל כן, בהפגנות הנוכחיות, ההתאחדות, כגוף המייצג של כ-400 אלף סטודנטים וסטודנטיות במדינת ישראל, לא תיקח צד ולא תיכנע ללחץ הפוליטי או לעמדותיו של מאן דהוא".

בסיום דבריו כתב פלהיימר כי "אהבת האדם, הכבוד ההדדי והאנושיות הם הערכים הנמצאים לנגד עינינו. יש לשמור על שיח מכבד ולא לתת יד לשנאה ולפילוג משני צידי המתרס. כדבריו של הנשיא הרצוג: "יש לנו מדינה וחברה - חזקות ומגוונות, שצלחו אתגרים רבים בעבר. אני משוכנע כי נדע לצמוח גם מהאתגר הנוכח'י".