שבועיים לתשובה המכריעה: בעוצמה יהודית דורשים לפנות את חאן אל אחמר

שבועיים לתשובת המדינה בנושא חאן אל אחמר, חברי הכנסת אלמוג כהן, יצחק קרויזר ולימור סון הר מלך סיירו בשטח המיועד לפתרון לתושבי המאחז הבלתי חוקי יחד עם אנשי פורום עוטף ירושלים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 15/01/23 20:19 כב בטבת התשפג

שבועיים לתשובה המכריעה: בעוצמה יהודית דורשים לפנות את חאן אל אחמר
צילום: עוצמה יהודית

שבועיים לתשובת המדינה לבג"צ חאן אל אחמר, הגיעו היום (א') חברי הכנסת אלמוג כהן, יצחק קרויזר ולימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, יחד עם אנשי פורום 'עוטף ירושלים' לסיור בפתרון הממתין לתושבי חאן אל אחמר בסמוך לאבו דיס. הסיור התקיים תחת אבטחה של משמר הכנסת וכוחות מג"ב. את הסיור הדריך יו"ר פורום עוטף ירושלים בועז עידו, אשר הציג לחברי הכנסת את הסוגיה.

חבר הכנסת לימור סון הר מלך, שארגנה את הסיור אמרה  כי "אנחנו נמצאים בפאתי אבו – דיס במקום שהוכשר כדי לקבל אליו את תושבי חאן אחמר. אנו מצפים כי תשובת המדינה לבג"ץ תהיה מאוד ברורה ביחס לסוגיה ולפתרון הנמצא כאן. יש כאן תשתיות וכל מה שנדרש כדי לאפשר מגורים, את תושבי חאן אל אחמר יש להעביר לכאן ולא חלילה להנציח את המציאות הקיימת". 

"מדינת ישראל חייבת לקבל החלטה בנושא הזה אחרי כל כך הרבה שנים"

חבר הכנסת אלמוג כהן הוסיף "האבסורד של הטיפול של מדינת ישראל בהשתלטות הבלתי חוקית על קרקעות המדינה זועק כאן לשמיים. כל מגרש שנמצא כאן הוא בגודל של 750 מ"ר, אין מגרשים בגודל זה בכל המדינה וגם לפתרון הזה תושבי חאן אל אחמר מסרבים. מדינת ישראל חייבת לקבל החלטה בנושא הזה אחרי כל כך הרבה שנים, יש הזדמנות פז לעשות זאת כעת". 

צילום: עוצמה יהודית

חבר הכנסת יצחק קרויזר אמר כי "החלטת הממשלה צריכה להיות מאוד ברורה – העברת הפולשים למגרשים כאן. אזרחי המדינה או חיילים משוחררים היו יכולים לחלום על קבלת שטח עצום כזה בנוסף לתשתיות מסודרות הקיימות כאן. אם אנחנו לא נהיה ברורים בנקודה הזאת נתעורר למציאות של עשרות חאן אל אחמר בכל מרחב עוטף ירושלים. פה המבחן שלנו וכאן אנו אומרים - זו המדינה שלנו, מצאנו פתרון, פתרון שהוא מאוד מפרגן לאותם בדואים שפלשו לאדמות המדינה ולכן תשובת המדינה צריכה להיות ברורה וחד משמעית – זהו הפתרון ואנו ניישם אותו".

"15 משפחות של פלנגות שהשתלטו על השטח שאפשר לפרק אותם בשנייה"

חברי הכנסת לתצפית על חאן אל אחמר ועל כביש מספר 1 הסמוך. שם קראו חברי הכנסת לפנות את המאחז הבלתי חוקי עוד בטרם תגובת המדינה לבג"צ. חבר הכנסת אלמוג כהן אמר במקום "מאחורי נמצא חאן אחמר שבו 15 משפחות של פלנגות שהשתלטו על השטח שאפשר לפרק אותם בשנייה, מדינת ישראל מחליטה שוב ושוב שלא להחליט בסוגיה כאן, את גוש קטיף ידעו לפנות מצוין, כאן זה מתעכב שוב ושוב. אני מקווה שהפעם מדינת ישראל תעמוד במבחן הזה, אנחנו לא מתכוונים לוותר בעניין הזה, כאן זה הבית שלנו, לא של אף אחד אחר, יש לנו קושאן חד וברור – קוראים לו התנ"ך. אני מקווה שהפעם המדינה תקבל החלטה משוכלת לפני הדיון בבג"ץ להעיף מכאן את כל הפחונים האלה, כך תהיה לנו גם סביבה נקייה יותר, גם נוף יפה יותר וכך ניקח את מה ששלנו בחזרה". 

חאן אל אחמר

חאן אל אחמר צילום: Hadas Parush/Flash90

מתנועת רגבים שעתרה לבג"צ בנושא נמסר "סוף סוף יש לנו ממשלה ציונית שלא מפחדת לדבר בקול על האינטרסים הלאומיים, כעת הגיע הזמן למעשים ולא רק לדיבורים: חייבים לפנות את חאן אל אחמר למגרשים שהוכשרו לכך במזרח ירושלים במליוני ש"ח. המזימה של גנץ להעתיק את חאן אל אחמר 300 מטרים הצידה שחשפנו בחודש האחרון- חייבת להישלח לפח האשפה".