תחת אבטחה: אורית סטרוק סיירה במגרשים שהוכשרו עבור תושבי חאן אל אחמר

חברת הכנסת מהציונות הדתית הגיעה למגרשים שהוכנו ליום של אחרי פינוי חאן אל אחמאר ליד אבו דיס. לסיור הצטרפו תנועת רגבים ופורום עוטף ירושלים | "מה שחשוב זה לאן מפנים, פינוי בגוש אדומים-לעג לרש"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 03/04/22 18:39 ב בניסן התשפב

תחת אבטחה: אורית סטרוק סיירה במגרשים שהוכשרו עבור תושבי חאן אל אחמר
צילום: יצחק וויס

חברת הכנסת סטרוק סיירה היום תחת אבטחה במגרשים שהוכשרו עבור תושבי חאן אל אחמר סמוך לאבו דיס, בליווי נציגי פורום עוטף ירושלים ותנועת רגבים. סטרוק שללה פתרונות הצפויים להשאיר את תושבי החאן בסמוך לכביש 1,  וקראה לפנותם "מה שחשוב זה לאן מפנים! כל פינוי בתוך שטח גוש אדומים הוא לעג לרש".

חברת הכנסת אורית סטרוק, יו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת, סיירה היום (א') בפתרון שהכשירה המדינה עבור תושבי חאן אל אחמר- מגרשים מסודרים באבו דיס. במהלך הסיור ביקרה סטרוק, במגרשים אותם הכשירה המדינה בעלות של מילוני שקלים. את הסיור ליוו מאבטחים ממשמר הכנסת וכן כוח מג"ב.

מדובר בעשרות מגרשים, הכוללים תשתיות של חשמל, מים, דרכים, מבני ציבור עתידיים, קופות חולים ועוד, הממתינים ריקים זה מספר שנים עבור תושבי החאן. פתרון אבו דיס הוצג לבג"צ ואושר בידי כל הגורמים. כשהגיעו לשטח גילו המסיירים כי למרות ההשקעה האדירה של המדינה בפיתוח המגרשים, פולשות משפחות בדואיות לשטחים הריקים.

סטרוק אמרה בסיור כי, "כשמדברים על פינוי חאן אל אחמאר צריך לזכור: מה שחשוב זה לאן מפנים! כל פינוי בתוך שטח גוש אדומים - הוא לעג לרש שאינו משיג את המטרה, וחמור מכך: מייצר שיתוף פעולה ישראלי עם תכנית ההשתלטות הפלסטינית, שמטרתה חנק ההתיישבות והקמת מדינה פלסטינית. יש לעמוד על כך שהפינוי יתבצע אל המגרשים שתוכננו והוקמו עבור הפולשים בסמוך לאבו-דיס, זה היעד ואין בלתו", סיכמה סטרוק. 

בפורום עוטף ירושלים מסרו "המגרשים המוסדרים באבו דיס מהווים את הפתרון האופטימלי עבור תושבי חאן אל אחמר מחד ועבור המדינה מאידך. אלו מגרשים מסודרים, תשתיות מפותחות, שיאפשרו למשפחות לבנות את עתידן במקום מסודר ובעל אופק תעסוקתי והתפתחותי. גם למדינה יש אינטרס שהפתרון יצא מהכוח אל הפועל, שכן הושקעו בו מילוני שקלים. הניסיון להציע פתרונות חלופיים סמוך למיקומו של חאן אל אחמר כיום פשוט מסוכנים לביטחון ישראל, ויובילו להקמת עיר בדואית ענקית ממש על כביש 1. אל תתנו לחאן אל אחמר לחנוק את ירושלים!".

מתנועת רגבים נמסר "ביישוב ג'אהלין מתגוררות כבר שנים רבות מאות משפחות משבט הג'אהלין, קרובי משפחתם של תושבי חאן אל אחמר. אחרי שהמדינה הכשירה את המתחם לתושבי חאן אל אחמר בהשקעה של מיליוני שקלים, ולאחר כ"כ הרבה התחייבויות שנתנה המדינה לבג"ץ, אין שום הצדקה להמשיך ולדחות את אכיפת החוק בטענות שחוקות של משא ומתן. בג"ץ עצמו הביע את מורת רוחו מהדחיות החוזרות והנשנות מצד המדינה".